Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/1377
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTrusova, T. S.-
dc.contributor.authorТрусова, Т. С.-
dc.date.accessioned2018-06-08T08:25:49Z-
dc.date.available2018-06-08T08:25:49Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttps://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/1377-
dc.description.abstractIt is possible to improve the tourist image of Ukraine as the tourist state, due to adjusting and development of modern infrastructure of region, basis of that is made by tourist enterprises. Thus, to provide of effective activity of tourist enterprises and their steady development it is needed to have a clearly defined categorical apparatus. So, basic categories such as “tourism product” and “travel company” remain uncertain, which in turn adds ambiguity in the definition of the main types of tourism enterprises and their main goal. Therefore the aim of the article is to consider problems related to the disclosure of the nature, the concept and definition of derivative tourism enterprises in order to avoid duplication and the emergence of contradictions in the interpretation of the categories “travel company”, “tourism product” and “activity of tourism enterprises”. the previous theoretical analysis of the views of scientists in the field of tourism and the regulatory law, that regulates activity of tourism enterprises, states that there is no solidarity among the scientists on the constituent elements of the tourism product, there is no sole interpretation of the category “travel company”, and there are some differences in the views on principal activities of tourism enterprises. This is due to the complexity and polyfunctionality of tourism phenomenon but this is also the basis for the further attempts to unify the category “travel company” and “tourism product”. Taking into account the abovementioned facts, we believe that tourism product is a reflection of the of tourism enterprises and we offer the authors’ definition of the category “travel company” as business entity which conduct business, innovation and mediation activity to get profit, creating and implementing of the tourism product. // Для того щоб поліпшити туристичний імідж України як туристичної держави, необхідно налагоджувати та розвивати сучасну інфраструктуру регіону, основу якої складають туристичні підприємства. Але для забезпечення ефективної діяльності туристичних підприємств та їх сталого розвитку потрібно мати чітко визначений категорійний апарат. Так, невизначеними залишаються такі базові категорії як “туристичний продукт” та “туристичне підприємство”, що в свою чергу додає неясності у визначення основного типу діяльності туристичних підприємств та їх головної мети. Метою статі є розгляд питань пов’язаних з розкриттям сутності, поняття й визначення похідних туристичних підприємств з метою уникнення дублювання та виникнення суперечностей у тлумаченні категорій “туристичне підприємство”, “туристичний продукт” та “діяльність туристичного підприємства”. ровівши попередній теоретичний аналіз поглядів науковців у сфері туризму та нормативно-правової бази, що регулює діяльність туристичних підприємств, можна констатувати про відсутність солідарності науковців, щодо складових елементів туристичного продукту, однозначності трактування категорії “туристичне підприємство”, а також розбіжності у поглядах на основну діяльність туристичних підприємств. Це пояснюється ефектом складності та поліфунціональності явища туризму та створює основу для подальших спроб уніфікувати категорії “туристичне підприємство” та “туристичний продукт”. На основі викладеного, вважаємо, що саме туристичний продукт є відображенням діяльності туристичних підприємств і пропонуємо авторське визначення категорії “туристичне підприємство” як господарюючого суб’єкта, що з метою отримання прибутку здійснює підприємницьку та інноваційну діяльність, створюючи та реалізовуючи туристичний продукт.en_US
dc.publisherScientific Bulletin of the University College of Tourism and Ecology. – Sucha Beskidzka, Poland, 2014. – Р. 61–71.en_US
dc.subjectTravel company, travel agent, travel operator, activity tourism enterprises, and tourism product.en_US
dc.subjectТуристичне підприємство, туристичний агент, туристичний оператор, діяльність туристичного підприємства, туристичний продукт.en_US
dc.titleTOURISM PRODUCT AS A DISPLAY FEATURES OF TOURISM INDUSTRY = ТУРИСТИЧНИЙ ПРОДУКТ ЯК ВІДОБРАЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ТУРИСТИЧНОЇ ГАЛУЗІen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові роботи кафедри географії і туризму

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття - Трусова Т. С. 9.pdf317.17 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.