Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/1839
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Воронько, У. І. | - |
dc.contributor.author | Voronʹko, U. I | - |
dc.date.accessioned | 2020-08-10T13:09:22Z | - |
dc.date.available | 2020-08-10T13:09:22Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Воронько У. І. Розвиток пізнавальної активності та самостійності молодших школярів на уроках української мови. Збірник студ. наук. праць. 2020. Вип. 1 (13). С. 18−24. | uk_UA |
dc.identifier.isbn | 978-966-7359-75-1 | - |
dc.identifier.doi | УДК 373.3.016: 81.161.2 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/1839 | - |
dc.description.abstract | У статті висвітлено особливості активізації пізнавальної активності та самостійності учнів початкової школи на уроках української мови. Проаналізовано теоретичні основи здійснення активізації в сучасній школі, зокрема на уроках української мови. Окреслено дидактичні підходи до розв’язання проблеми оволодіння учнями прийомами пізнавальної діяль-ності та самостійності. Охарактеризовано методи і прийоми розвитку пізнавальної активності та самостійності молодших школярів. Виокремлено та обґрунтовано етапи навчання в системі застосування методів активізації пізнавальної діяльності. Доведено значення завдань пошукового характеру та дидактичних ігор у формуванні пізнавальної активності та самостій-ності молодших школярів на уроках рідної мови. / The article highlights the features of enhancing cognitive activity and independence of elementary school students in the lessons of the Ukrainian language. The theoretical foundations of the implementation of activation in the school, in particular in the lessons of the Ukrainian language are analyzed. Didactic approaches to solving the problem of mastering by students the methods of cognitive activity and independence are determined. The methods and techniques for the development of cognitive activity and independence of younger students are characterized. The stages of training in the system of application of methods for enhancing cognitive activity are highlighted and substantiated. The importance of the tasks of a search character and didactic games in the formation of cognitive activity and independence of younger students in the lessons of their native language is proved. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Рівне: РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем'янчука | uk_UA |
dc.subject | Розвиток, самостійність, пізнавальна активність, молодші школярі, початкова школа, освітній процес, українська мова. | uk_UA |
dc.subject | Development, independence, cognitive activity, elementary school students, elementary school, educational process, Ukrainian language. | uk_UA |
dc.title | РОЗВИТОК ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ ТА САМОСТІЙНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ | uk_UA |
dc.title.alternative | DEVELOPMENT OF COGNITIVE ACTIVITY AND INDEPENDENCE OF JUNIOR SCHOOLCHILDREN IN UKRAINIAN LANGUAGE LESSONS | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Збірник студентських наукових праць. 2020. Вип 1 (13) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Збірник студ. наук. праць 13-18-24.pdf | Воронько У. І. Розвиток пізнавальної активності та самостійності молодших школярів на уроках української мови | 328.69 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.