Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/1845
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКлімчук Д. О. / Клімчук Д. О.-
dc.date.accessioned2020-08-11T07:36:16Z-
dc.date.available2020-08-11T07:36:16Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationКлімчук Д. О. Методика розвитку творчих здібностей дошкільників засобами ігрової діяльності. Збірник студ. наук. праць. 2020. Вип. 1 (13). С. 61−66.uk_UA
dc.identifier.isbn978-966-7359-75-1-
dc.identifier.doiУДК 373.2.015.31-053-
dc.identifier.urihttps://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/1845-
dc.description.abstractУ статті розкрито проблему розвитку творчих здібностей дошкільників як одного з пріоритетних завдань закладу дошкільної освіти. Окреслено та охарактеризовано педагогічні функції керівництва творчою діяльністю дошкільників: комунікативна, організаторська, діагностична, спонукальна, інформаційна. Доведено сензитивність дошкільного віку у контексті розвитку творчих здібностей. Обґрунтовано значення ігрової діяльності у розвитку творчого потенціалу дошкільників. Наведено систему ігор та приклади ігрових завдань, які сприяють розвитку творчих здібностей дошкільників. Розкрито методику розвитку творчих здібностей дошкільників засобами ігрової діяльності. Виокремлено та охарактеризовано особистісні якості педагога, які сприяють ефективності психолого-педагогічної підтримки розвитку творчих здібностей дітей. / The article reveals the problem of developing the creative abilities of preschoolers as one of the priorities of the institution of preschool education. The pedagogical functions of the management of creative activity of preschoolers are defined and characterized: communicative, organizational, diagnostic, motivational, informational. The sensitivity of preschool age in the context of the development of creative abilities has been proved. The importance of play activities in the development of creative potential of preschoolers is substantiated. The system of games and examples of game tasks which promote development of creative abilities of preschool children are resulted. The technique of development of creative abilities of preschool children by means of game activity is described. The personal qualities of the teacher which promote efficiency of psychological and pedagogical support of development of creative abilities of children are allocated and characterized.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherРівне: РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем'янчукаuk_UA
dc.subjectДошкільники, заклад дошкільної освіти, творчі здібності, ігрова діяльність.uk_UA
dc.subjectPreschoolers, preschool education institution, creativity, play activities.uk_UA
dc.titleМЕТОДИКА РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ ДОШКІЛЬНИКІВ ЗАСОБАМИ ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІuk_UA
dc.title.alternativeMETHODOLOGY OF DEVELOPMENT OF CREATIVE ABILITIES OF PRESCHOOL CHILDREN BY MEANS OF GAME ACTIVITYuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Збірник студентських наукових праць. 2020. Вип 1 (13)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Збірник студ. наук. праць 13-61-66.pdfКлімчук Д. О. Методика розвитку творчих здібностей дошкільників засобами ігрової діяльності323.53 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.