Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/1911
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDzhun Y. V.-
dc.contributor.authorДжунь Й. В.-
dc.date.accessioned2024-01-16T07:36:38Z-
dc.date.available2024-01-16T07:36:38Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationДжунь Й. В. Загальний аналіз проблем математичного моделювання у педагогічних дослідженнях / Й. В. Джунь // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ : зб. наук. праць / ред. кол.: А. С. Дем`янчук, В. І. Борейко, Т. Л. Груба та ін. ; Міжнарод. економ-гуманіт. ун. ім. акад. Степана Дем`янчука. - Рівне : РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем`янчука, 2020. - Вип. 1(23). - С. 42−53.uk_UA
dc.identifier.doiУДК 33.013: 004.8: 519.25-
dc.identifier.urihttps://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/1911-
dc.description.abstractУ статті досліджено основні причини невдач представників гуманітарних наук, зокрема педагогічних, у відповідності із зауваженнями відносно науковості експериментів, висловлених лауреатом «Нобелівської премії» фон Хаєком Ф. А. Розкрито, що основною причиною помилкових підходів при моделюванні в педагогічних дослідженнях є нерозуміння дослідниками різниці між активним і пасивним експериментами і довільна трактовка ними факторних границь внаслідок ненаукового переносу фізичних і технічних підходів в практику досліджень. Визначено, що при моделюванні поведінки складних систем рекомендовано застосовувати спектральний аналіз. Обґрунтовано необхідність дотримання адекватних уявлень про закон розподілу залишкових похибок моделей, які при обсягах вибірок n> 500, як правило, не є гаусовими. /This study for the first time focuses on the importance of understanding the concepts of active and passive experiments, is a prerequisite for correct modelling in pedagogical research. The factor approach in pedagogical research does not provide reliable forecasting due to the passive nature of the experiment. In addition, it must be remembered that the residual errors with any modelling method, as a rule, are not Gaussian for the observation volumes n > 500 and for their processing non-classical procedures must be applied, considered in the monograph.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука»uk_UA
dc.subjectнауковість моделювання за Ф. А. Хайєкомuk_UA
dc.subjectScience of Hayek modellinguk_UA
dc.subjectактивний і пасивний експерименти-
dc.subjectзалишкові і аномальні похибки-
dc.subjectнекласичне моделювання-
dc.subjectactive and passive experiments-
dc.subjectresidual and anomalous errors-
dc.subjectnon-classical modelling-
dc.titleЗАГАЛЬНИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМ МАТЕМАТИЧНОГО МОДЕЛЮВАНЯ У ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ=GENERAL ANALYSIS OF MATHEMATICAL MODELING PROBLEMS IN PEDAGOGICAL RESEARCHuk_UA
dc.title.alternativeЗбірник наукових працьuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ 2020 рік. Випуск 1(23)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Збірник 23 -42-53.pdfЗагальний аналіз проблем математичного моделювання у педагогічних дослідженнях729.17 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.