Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/289
Title: ПСИХОЛОГІЯ ВПЛИВУ І МАНІПУЛЯЦІЯ В РЕКЛАМІ
Authors: Чорна Ірина
Keywords: Психологічний вплив, маніпуляція, методи, технології, комерційна реклама.
Psychological impact, manipulation, methods, technology, commercial advertising.
Issue Date: 2014
Publisher: Збірник студентських наукових праць. - № 1 (1). - Рівне: РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем'янчука, 2014. - 188 с. - С. 183-188.
Abstract: У статті досліджено особливості психологічного та маніпулятивного впливу сучасної комерційної реклами на людину, а також основні методи маніпулювання свідомістю споживачів задля формування духовних і матеріальних цінностей суспільства. Розкрито функціональні орієнтири реклами, та основні складові процесу формування громадської думки. // The article focuses on the peculiarities of psychological manipulation and influence contemporary commercial advertising on people, as well as the basic methods of manipulating the consciousness of consumers for the formation of the spiritual and material values of the society. We study the functional orientation of advertising, and the main components of the process of public opinion.
URI: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/289
ISBN: 978-966-7359-75-1
Appears in Collections:Збірник студентських наукових праць. 2014. № 1 (1)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Студентська стаття - Чорна.pdf575.78 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.