Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/3823
Title: WORLDWIDE TENDENCIES IN GIFTED EDUCATION DEVELOPMENT=СВІТОВІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ОСВІТИ ОБДАРОВАНОСТІ
Other Titles: Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Рівне, 10 листопада 2022 року)
Authors: Budz, I. F.
Будз, І. Ф.
Keywords: Developing
Education development
система освіти обдарованих
система освіти
обдаровані діти
підготовки вчителів у Великій Британії та США
Issue Date: 2022
Publisher: Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем`янчука; Українсько-польське наукове видавництво «Liha-Pres»
Citation: Budz I. F. Worldwide tendencies in gifted education development / I. F. Budz // Дослідження інновацій та перспективи розвитку науки і техніки у XXI столітті : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (10 листоп. 2022 р., м. Рівне) / Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. акад. Степана Дем`янчука. – Львів – Торунь : Liha-Pres, 2022. – С. 113-116.
Abstract: Developing an ideal system of Gifted Education has been remaining the urgent question for the last decades of the current and past centuries. Despite great efforts put to improve the models of identification, school provision, teacher training in Great Britain and the USA, gifted children often are neglected, not referred, remain untested and left behind. Moreover, teachers still have no opportunities to be properly trained to make needs of gifted children. There are a lot of countries all over the world where the legislation on Gifted Education does not work or simply absent.
URI: https://doi.org/10.5281/zenodo.8032258
https://doi.org/10.36059/978-966-397-278-7-29
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/3823
Appears in Collections:ДОСЛІДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ НАУКИ І ТЕХНІКИ У XXI СТОЛІТТІ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
megu.rovno.uaвсе науки (79 тезисов)_2022__-113-116.pdfWorldwide tendencies in gifted education development283.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.