Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/4236
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Груба, Т. Л. | - |
dc.contributor.author | Gruba, T. L. | - |
dc.date.accessioned | 2023-10-13T09:01:17Z | - |
dc.date.available | 2023-10-13T09:01:17Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Груба Т. Л. Застосування змішаного навчання під час підготовки майбутніх вчителів української мови та літератури / Т. Л. Груба // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. - 2021. - Вип. 82 : Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. - С. 35-41. | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/4236 | - |
dc.description.abstract | У статті з’ясовано поняття “змішане навчання”, обґрунтовано дидактичний потенціал змішаного навчання, що є цілеспрямованим процесом здобування знань, формування вмінь і навичок в умовах поєднання аудиторної та позааудиторної діяльності на основі поєднання різних технологій задля досягнення мети освітнього процесу – формування професійної компетентності майбутніх учителів української мови та літератури. Визначено, що змішане навчання дозволяє максимально враховувати індивідуальні потреби здобувачів освіти, даючи змогу працювати у зручному темпі й режимі; сприяє формуванню суб’єктної позиції студента через підвищення його мотивації, самостійності, залучення до рефлексії та самоаналізу. На основі розроблених і детально описаних науковцями особливостей застосування змішаного навчання встановлено, що процес змішаного навчання можна поділити на кілька етапів: самостійне опрацювання навчальної інформації студентами, інтерактивне аудиторне заняття, виконання практичних та індивідуальних завдань для самостійної роботи студентів ,контроль. Доведено, що перебіг процесу залежать передусім від мети навчання, змісту навчального матеріалу та обраної моделі змішаного навчання. У роботі охарактеризовано недоліки та переваги впровадження змішаного навчання в освітньому процесі професійної підготовки майбутніх учителів української мови та літератури. Серед переваг виокремлено диференціацію освітнього процесу, оскільки здобувачі освіти опановують навчальний матеріал відповідно до власної освітньої траєкторії. Окрім того, до переваг відносять розширення можливостей діагностувальних засобів, оскільки можна використовувати як традиційні усні опитування (дозволяють опитати лише частину здобувачів освіти) і письмові роботи (потребують часу для перевірки та повідомлення її результатів), так і самооцінювання і взаємооцінювання, котрі стають органічним складником сучасного освітнього процесу, а також комп’ютерні тести, що дозволяють студентам відразу побачити результати їх виконання. До недоліків застосування зараховано різний рівень сформованості у студентів-філологів інформаційно-комунікаційної компетентності, що суттєво впливає на можливість успішно виконувати певні навчально-пізнавальні дії, демонструвати здобутий результат. У статті зазначено, що для викладачів змішане навчання стане засобом підвищення рівня співробітництва, допоможе поєднувати навчальну та наукову діяльність, уможливить використання новітніх технологій задля підвищення якості навчання. Подальшого наукового пошуку потребує розроблення та осучаснення методичних рекомендацій для викладачів і студентів щодо реалізації різноманітних моделей змішаного навчання в освітньому процесі сучасного університету. // The article clarifies the concept and describes the didactic potential of "blended learning", which is a purposeful process of acquiring knowledge, skills and abilities in classroom and extracurricular activities based on different technologies to achieve the goal of the educational process – developing professional competence of future teachers of Ukrainian language and literature. It is determined that blended learning takes into account the individual needs of students, allowing them to work at a comfortable pace and mode; contributes to the formation of the subjective position of the student by increasing his/her motivation, independence, involvement in reflection and introspection. Based on the application of blended learning developed and described in detail by scientists, it can be divided into several stages: independent processing of educational information by students, interactive classroom, practical and individual tasks for independent work, control. It is proved that the course of the process depends on the purpose of learning, educational materials and the chosen model of blended learning. The paper describes the shortcomings and advantages of blended learning in the educational process of professional training of future teachers of Ukrainian language and literature. The advantages also include the expansion of diagnostic tools, as they can be used as traditional oral interviews, which allow to interview only part of the students; written works that take time to check and report its results; as well as self-assessment, peer review, which are becoming an integral part of the modern educational process, as well as computer tests that give students the opportunity to immediately see the results. The disadvantages of the application include the contrasting level of philologists’ development of information and communication competence, which significantly affects the ability to successfully perform certain educational and cognitive actions and demonstrate the result. The article states that blended learning will be a means of increasing the level of cooperation, will help combine educational and scientific activities, will allow the use of the latest technologies to improve the quality of learning. Further scientific research is needed to develop and update guidelines for teachers and students on the implementation of various models of blended learning in the educational process of a modern university. | en_US |
dc.publisher | Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова | en_US |
dc.subject | змішане навчання | en_US |
dc.subject | дистанційне навчання | en_US |
dc.subject | вчителі української мови і літератури | en_US |
dc.subject | аудиторна діяльність | en_US |
dc.subject | позааудиторна діяльність | en_US |
dc.subject | діагностувальні засоби навчання | en_US |
dc.subject | переваги змішаного навчання | en_US |
dc.subject | недоліки змішаного навчання | en_US |
dc.subject | самооцінювання | en_US |
dc.subject | взаємооцінювання | en_US |
dc.subject | blended learning | en_US |
dc.subject | distance learning | en_US |
dc.subject | teachers of Ukrainian language and literature | en_US |
dc.subject | classroom activities | en_US |
dc.subject | extracurricular activities | en_US |
dc.subject | diagnostic teaching methods | en_US |
dc.subject | advantages of blended learning | en_US |
dc.subject | disadvantages of blended learning | en_US |
dc.subject | self-assessment | en_US |
dc.subject | mutual evaluation | en_US |
dc.title | ЗАСТОСУВАННЯ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ | en_US |
dc.title.alternative | Application of blended learning in the process of training future teachers of Ukrainian language and literature | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | Наукові роботи кафедри української мови та літератури |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2021-Gruba.pdf | Застосування змішаного навчання під час підготовки майбутніх вчителів української мови та літератури | 317.65 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.