Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/4358
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Михальчук, Н. О. | - |
dc.contributor.author | Набочук, О. Ю. | - |
dc.date.accessioned | 2023-11-01T10:00:11Z | - |
dc.date.available | 2023-11-01T10:00:11Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Михальчук Н. О. Innovative ways of organizing problem-solving questions at the english lessons at contemporary universities / Н. О. Михальчук, О. Ю. Набочук // Інноваційні дослідження та перспективи розвитку науки і техніки у ХХІ столітті : зб. тез доп. учасників Міжнар. наук.-практ. конф. до 30-річчя Приват. вищ. навч. закл. «Міжнар. економ.-гуманітар. ун-т ім. акад. Степана Дем’янчука» (м. Рівне, 19 жовт. 2023 р.). - Рівне : ВПНЗ "МЕГУ", 2023. - Ч 1. - С. 46-48. | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/4358 | - |
dc.description.abstract | The effectiveness of using problem-solving questions and tasks for verifying students‘ knowledge depends on many factors. Scientists [1; 3] define four of them: 1. Degree of preparation of students for solving problem questions and tasks. 2. Degree of teacher‘s preparedness, his/her ability to create problematic situations that lead to solving problems of different levels of complexity. 3. Contents of the program material. In this case we have to take into account: a) whether this material may be partly included into general or derived from partial inclusions; b) if there is the necessary data for comparing, contrasting certain facts, phenomena. It is possible to establish links between existing and new knowledge; c) whether the content of the material allows to be rethought already well-known in a certain way. 4. The positive results of such verification are visible when it is time to use problem questions and tasks. | en_US |
dc.publisher | ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» | en_US |
dc.subject | уроки англійської мови | en_US |
dc.subject | english lessons | en_US |
dc.subject | сучасні університети | en_US |
dc.subject | проблемні запитання | en_US |
dc.subject | організаційна робота | en_US |
dc.title | INNOVATIVE WAYS OF ORGANIZING PROBLEM-SOLVING QUESTIONS AT THE ENGLISH LESSONS AT CONTEMPORARY UNIVERSITIES=ІННОВАЦІЙНІ СПОСОБИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОБЛЕМНИХ ЗАПИТАНЬ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В СУЧАСНИХ УНІВЕРСИТЕТАХ | en_US |
dc.title.alternative | Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Рівне, 19 жовтня 2023 року) | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | ІННОВАЦІЙНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ НАУКИ І ТЕХНІКИ У ХХІ СТОЛІТТІ. ЧАСТИНА I |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
збірник_тез_наукових_доповідей_частина_1-47-49.pdf | Innovative ways of organizing problem-solving questions at the english lessons at contemporary universities | 560.61 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.