Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/4358
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМихальчук, Н. О.-
dc.contributor.authorНабочук, О. Ю.-
dc.date.accessioned2023-11-01T10:00:11Z-
dc.date.available2023-11-01T10:00:11Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationМихальчук Н. О. Innovative ways of organizing problem-solving questions at the english lessons at contemporary universities / Н. О. Михальчук, О. Ю. Набочук // Інноваційні дослідження та перспективи розвитку науки і техніки у ХХІ столітті : зб. тез доп. учасників Міжнар. наук.-практ. конф. до 30-річчя Приват. вищ. навч. закл. «Міжнар. економ.-гуманітар. ун-т ім. акад. Степана Дем’янчука» (м. Рівне, 19 жовт. 2023 р.). - Рівне : ВПНЗ "МЕГУ", 2023. - Ч 1. - С. 46-48.en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/4358-
dc.description.abstractThe effectiveness of using problem-solving questions and tasks for verifying students‘ knowledge depends on many factors. Scientists [1; 3] define four of them: 1. Degree of preparation of students for solving problem questions and tasks. 2. Degree of teacher‘s preparedness, his/her ability to create problematic situations that lead to solving problems of different levels of complexity. 3. Contents of the program material. In this case we have to take into account: a) whether this material may be partly included into general or derived from partial inclusions; b) if there is the necessary data for comparing, contrasting certain facts, phenomena. It is possible to establish links between existing and new knowledge; c) whether the content of the material allows to be rethought already well-known in a certain way. 4. The positive results of such verification are visible when it is time to use problem questions and tasks.en_US
dc.publisherПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука»en_US
dc.subjectуроки англійської мовиen_US
dc.subjectenglish lessonsen_US
dc.subjectсучасні університетиen_US
dc.subjectпроблемні запитанняen_US
dc.subjectорганізаційна роботаen_US
dc.titleINNOVATIVE WAYS OF ORGANIZING PROBLEM-SOLVING QUESTIONS AT THE ENGLISH LESSONS AT CONTEMPORARY UNIVERSITIES=ІННОВАЦІЙНІ СПОСОБИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОБЛЕМНИХ ЗАПИТАНЬ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В СУЧАСНИХ УНІВЕРСИТЕТАХen_US
dc.title.alternativeМатеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Рівне, 19 жовтня 2023 року)en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:ІННОВАЦІЙНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ НАУКИ І ТЕХНІКИ У ХХІ СТОЛІТТІ. ЧАСТИНА I

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
збірник_тез_наукових_доповідей_частина_1-47-49.pdfInnovative ways of organizing problem-solving questions at the english lessons at contemporary universities560.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.