Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/4730
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKisiołek, A. S.-
dc.contributor.authorEng, Ph. D.-
dc.date.accessioned2024-02-16T13:24:17Z-
dc.date.available2024-02-16T13:24:17Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationKisiołek A. S. The role of the internet in the marketing strategies of higher education institutions in Poland / A. S. Kisiołek, Ph. D. Eng // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ : зб. наук. праць / ред. кол.: А. С. Дем`янчук, В. І. Борейко, Й. В. Джунь та ін. ; Міжнарод. економ-гуманіт. ун. ім. акад. Степана Дем`янчука. - Рівне : РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем`янчука, 2015. - Вип. 2(14). - С. 108-118.en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/4730-
dc.description.abstractУ статті представлено фон, на якому відбувались системні зміни у вищій освіті Польщі з 1990 року. Особливий акцент зроблено на створенні абсолютно нового, відмінного від колишніх парадигм, ринку освітніх послуг. Охарактеризовано попит на освітні послуги з 2013/2014 навчального року з урахуванням конкуренції між ВНЗ і необхідності маркетингового управління, вихідним пунктом якого є, в першу чергу, стратегія розвитку та маркетингова стратегія ВНЗ. Охарактеризовано Інтернет як елемент маркетингової діяльності польських ВНЗ. Представлено результати досліджень, що стосуються ролі Інтернету в маркетингових стратегіях ВНЗ в Польщі. // The article presents the background of the systemic changes that the higher education in Poland has been subjected to since 1990. Special emphasis is placed on the fact of creation of an entirely new market of educational services, different from the previously known paradigms. Next, the demand for educational services since the academic year 2013/2014 is characterised, where the competition between higher education schools as well as the need for marketing management, the latter based on the development strategy and the individual marketing strategy of a given school, are highlighted. The Internet is considered an element of marketing activities undertaken by the Polish higher education institutions. Additionally, the research results including the results regarding the role of the Internet in the marketing strategies of these institutions are presented.en_US
dc.publisherПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука»en_US
dc.subjectмаркетинг ВНЗen_US
dc.subjectстратегіяen_US
dc.subjectуправління ВНЗen_US
dc.subjectмаркетингова стратегіяen_US
dc.subjectінтернет-маркетингen_US
dc.subjectвища освітаen_US
dc.subjectmarketing of higher education institutionsen_US
dc.subjectstrategyen_US
dc.subjecthigher education school managementen_US
dc.subjectmarketing strategyen_US
dc.subjecte-marketingen_US
dc.subjecthigher educationen_US
dc.titleTHE ROLE OF THE INTERNET IN THE MARKETING STRATEGIES OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS IN POLANDen_US
dc.title.alternativeЗбірник наукових працьen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ 2015 рік. Випуск 2(14)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Збірник 14-108-118.pdfThe role of the internet in the marketing strategies of higher education institutions in Poland396.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.