Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/477
Title: | ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОЇ ТОЛЕРАНТНОЇ ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА ШЛЯХОМ ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ |
Authors: | Самулік Любов |
Keywords: | Творчість, толерантність, інтерактивні технології. Creativity, tolerance, interactive technology, brainstorming, creative teacher, pedagogical creativity. |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Збірник студентських наукових праць. - № 2 (4). - Рівне: РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем'янчука, 2015. - 200 с. - С. 171-176. |
Abstract: | У статті досліджено закономірності розвитку творчості майбутніх вчителів, розкрито вплив інтерактивних технологій на цей процес Визначено найважливіші риси педагогічної креативності вчителя та проаналізовано чотири етапи розвитку творчості. Охарактеризовано фактори, які стимулюють творче мислення майбутніх педагогів. Розкрито, що використання інтерактивних технологій дозволяє не тільки отримати нові знання, а й розвиває пізнавальну та творчу діяльність вчителів та учнів. // The article highlights the patterns of future teachers’ creativity development, and the influence of interactive technologies on the process is investigated. The key features of the pedagogical creativity of the teacher are identified. The four stages of creativity development are analyzed. The factors that stimulate creative thinking of future teachers are disclosed. It is concluded that the use of interactive technologies allows not only acquiring new knowledge, but also develops cognitive and creative activity of both teachers and students. |
URI: | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/477 |
ISBN: | 978-966-7359-75-1 |
Appears in Collections: | Збірник студентських наукових праць. 2015. №2 (4). |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Студентська стаття - Самулік.pdf | 656.67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.