Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/494
Title: | ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ САМОСТІЙНОСТІ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ |
Authors: | Новак Яна |
Keywords: | Самостійність, діти старшого дошкільного віку, Базовий компонент, психолого-педагогічні умови. Independence, children of senior preschool age, basic component, psycho-pedagogical conditions. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Збірник студентських наукових праць. - № 1 (5). - Рівне: РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем'янчука, 2016. - 395 с. - С. 75-80. |
Abstract: | В статті досліджено поняття розвитку самостійності у старших дошкільників. Проведено педагогічну діагностику рівня розвитку цієї якості у дітей старшого дошкільного віку. Обгрунтовано, що рівень розвитку самостійної діяльності старших дошкільників значно зросте, якщо в роботі з ними будуть впровадженні такі педагогічні умови: самостійна, вільна діяльність дошкільників; наявність предметно-ігрового, природного, соціального розвивального середовища; компетентне керівництво з боку дорослого. Визначено шляхи формування самостійності у дітей старшого дошкільного віку. // The article investigates the concept of senior preschoolers’ independence development. A pedagogical diagnosis of this quality development level in senior preschool children has been done. It is proved that the level of senior preschoolers’ independence development will increase significantly if following pedagogical conditions is implemented into work with them: independent, free preschool activities; availability of subject-games, natural, social, developing environment; competent guidance of the adult. The ways of senior preschoolers’ independence forming are determined. |
URI: | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/494 |
ISBN: | 978-966-7359-75-1 |
Appears in Collections: | Збірник студентських наукових праць. 2016. № 1 (5) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Студентська стаття - Новак.pdf | 572.94 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.