Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5053
Title: | PROFESSIONAL REFLECTION OF FUTURE TEACHERS IN THE PARADIGM OF ANTROPOLOGICAL APPROACH |
Other Titles: | Професійна рефлексія майбутніх вчителів у парадигмі антропологічного підходу |
Authors: | Mykhalchuk, N. O. Михальчук, Н. О. Івашкевич, Е. З. Ivashkevych, E. Z. Ivashkevych, Е. Е. Івашкевич, Е. Е. |
Keywords: | reflection professional reflection Antropological Approach the readiness for professional educational activities professional self-improvement рефлексія професійна рефлексія антропологічний підхід готовність до професійної діяльності освітнья діяльність професійне самовдосконалення |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія |
Citation: | Professional reflection of future teachers in the paradigm of antropological approach / N. O. Mykhalchuk, E. Z. Ivashkevych, Е. Е. Ivashkevych // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін. ; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2004. - № 1. - С. 40-46. |
Abstract: | In the article we presented recognizing of reflection as a specific form of the activity with the aim of understanding one’s own actions allows us to consider professional reflection through the prism of such a phenomenon as psychological readiness for the activity in the paradigm of Antropological Approach. We’ll emphasize that for the emergence of a state of readiness for complex types of activities, which, in our opinion, also includes reflection, the following stages are necessary: 1) awareness of the demands of the society, the team and one’s own needs; 2) awareness of tasks, the solution of which will lead to the satisfaction of needs or achievement of the set goal; 3) understanding and assessment of some conditions in which future actions will take place, actualization of the experience related to solving problems and fulfilling requirements of this kind in the past; 4) determination, based on the experience and assessment of future conditions of the person’s activity, of the most probable and helpful ways of solving problems or fulfilling certain requirements; 5) predicting the manifestations of one’s intellectual, emotional, motivational and volitional processes, assessing the ratio of one’s own capabilities, the level of harassment, the need to achieve a certain result, etc. We showed, that the readiness of a student of the university for professional and educational activities was a complex component of psychological education and included: 1) a positive attitude towards professional activity and stable motives for this activity; 2) professionally significant features of mental processes; 3) personal qualities, necessary knowledge, abilities and skills, which are adequate to the requirements of professional activity. Thus, psychological readiness for the person’s activity contributes to the formation of professional reflection, which, in turn, determines this readiness. Readiness provides a great opportunity for the individual to use knowledge, experience, to adapt to the conditions of various professional situations and it is, like reflection, a crucial condition for quick adaptation to the future profession and further professional selfimprovement // У статті визначено рефлексію як специфічну форму діяльності фахівця, яка спрямована передусім на усвідомлення людиною своїх дій, активності тощо. Це дає нам змогу аналізувати професійну рефлексію через формування психологічної готовності фахівця до здійснення діяльності через парадигму антропологічного підходу. Нами наголошено, що для сформованості станупсихологічної готовності фахівця до здійснення професійної діяльності потрібними є: 1) усвідомлення сталих вимог суспільства, певного колективу, своїх потреб; 2) усвідомлення необхідності розв’язання завдань і задач, що фасилітуватиме задоволення професійних потреб або досягнення поставленої професійно значущої мети; 3) усвідомлення й оцінка передумов, у яких вчинятимуться майбутні професійні дії фахівця, актуалізація особистісного та професійно значущого досвіду, пов’язаного з розв’язанням завдань і задач, добре відомих фахівцеві або подібних до нових; 4) визначення на основі особистісного та професійно значущого досвіду майбутніх умов провадження професійної діяльності, найбільш вірогідних і допоміжних способів розв’язання завдань і задач; 5) прогнозування своїх інтелектуальних, емоційних, мотиваційних і вольових процесів, оцінка власних можливостей, рівня домагань, необхідності досягнення професійно значущого результату. Ми показали, що готовність здобувача вищої освіти до професійної діяльності є комплексною складовою психологічної освіти, що передбачає: 1) позитивне ставлення до майбутньої професійної діяльності, сформовані стійкі мотиви до виконання цієї діяльності; 2) актуалізацію професійно значущих особливостей психічних процесів; 3) сформованість особистісних якостей, знань, умінь і навичок, адекватних вимогам своєї професійної діяльності. Доведено, що психологічна готовність до професійної діяльності фасилітує становлення професійної рефлексії, яка, зі свого боку,детермінує цю готовність. Психологічна готовність забезпечує можливості особистості використовувати набуті знання, вміння та навички, набутий особистісний і професійно значущий досвід із метою адаптування до передумов різних професійних ситуацій. При цьому професійна рефлексія є вирішальноюумовою швидкого пристосування фахівця до майбутньої професії і подальшогопрофесійного самовдосконалення. |
URI: | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5053 |
Appears in Collections: | ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1-2-PB-40-46.pdf | Professional reflection of future teachers in the paradigm of antropological approach | 600.93 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.