Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/554
Title: ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
Authors: Литвин, К.
Keywords: Творче мислення, професійна підготовка.
Creative thinking, training, primary school teachers, problem teaching.
Issue Date: 2016
Publisher: Збірник студентських наукових праць. - № 2 (6). - Рівне: РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем'янчука, 2016. - 246 с. - С. 68-73.
Abstract: У статті досліджено особливості професійної підготовки майбутніх вчителів початкової школи до розвитку творчого мислення молодших школярів, розкрито, що для удосконалення професійної готовності майбутніх учителів початкової школи до розвитку творчого мислення учнів початкової школи на уроках математики необхідно створити в навчальному процесі спеціальну атмосферу спілкування, що сприяєтиме розкриттю і розвитку творчих здібностей студентів, побудувати навчальний процес таким чином, щоб суб’єкт навчання став творцем, а навчальний матеріал – засобом досягнення мети. // In the article the features of professional training of future elementary school teachers to develop younger students’ creative thinking are studied. It is established that for improvement of professional readiness of future primary school teachers to develop creative thinking of elementary school students in mathematics lessons a special atmosphere educational process of communication that promotes discovery and development of creative abilities of students must be created. It is necessary to build a learning process in such as way to make subject of an education its creator and educational material – a means to achieve the goal.
URI: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/554
ISBN: 978-966-7359-75-1
Appears in Collections:Збірник студентських наукових праць. 2016. № 2 (6)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Литвин.pdf551.93 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.