Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5666
Назва: ПСИХОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ ПІДВИЩЕННЯ ЖИТТЄСТІЙКОСТІ ВЧИТЕЛІВ В ПЕРІОД ВОЄННОГО СТАНУ
Інші назви: Збірник наукових праць
Автори: Пажина, В.
Терновик, Н. А.
Ключові слова: hardiness
teacher
psychological factors
professional activity
martial law
mental health
burnout
життєстійкість
вчитель
психологічні чинники
професійна діяльність
воєнний стан
психічне здоров’я
професійне вигорання
Дата публікації: 2025
Видавництво: Збірник наукових праць здобувачів вищої освіти та молодих учених Приватного вищого навчального закладу «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука». Вип. 2. Рівне, 2025
Бібліографічний опис: Пажина В. Психологічні чинники підвищення життєстійкості вчителів в період воєнного стану / В. Пажина ; наук. керівник Н. А. Терновик // Збірник наукових праць здобувачів вищої освіти та молодих учених Приватного вищого навчального закладу «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» / МОН України, ПВНЗ «МЕГУ ім. акад. Cтепана Дем’янчука», Вип. 2. Рівне, 2025. С. 45-49.
Короткий огляд (реферат): У статті досліджено психологічні чинники формування та підвищення життєстійкості вчителів в умовах воєнного стану. Обґрунтовано актуальність проблеми з огляду на соціальну значущість педагогічної професії та високий рівень стресогенних впливів, які зазнають педагоги в кризових умовах. Висвітлено поняття «життєстійкість» як полікомпонентну конструкцію, що охоплює особистісні ресурси для подолання труднощів, збереження психічного здоров’я та ефективного функціонування. Проаналізовано наукові підходи до визначення життєстійкості, її структури, механізмів формування й професійної детермінації. Звернено увагу на складнощі педагогічної праці, що обумовлюють необхідність розвитку психологічної стійкості, зокрема в період збройного конфлікту. Визначено основні психологічні ресурси, що сприяють збереженню професійної ефективності вчителів, попередженню професійного вигорання та психоемоційної дестабілізації. // The article examines the psychological factors that contribute to the development and enhancement of teachers’ hardiness under martial law conditions. The relevance of the issue is substantiated in light of the social significance of the teaching profession and the high level of stressors educators face during crises. The concept of “hardiness” is presented as a multicomponent construct encompassing personal resources for overcoming difficulties, maintaining mental health, and ensuring professional effectiveness. Various scientific approaches to the structure, mechanisms, and professional determinants of hardiness are analyzed. Emphasis is placed on the complexity of teaching work, which necessitates the development of psychological resilience, particularly in wartime. Key psychological resources that support professional sustainability, prevent burnout, and stabilize emotional well-being are outlined.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5666
Розташовується у зібраннях:Збірник наукових праць здобувачів вищої освіти та молодих учених 2025 рік. Випуск 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ЗБІРНИК 2025!!!!++-45-49.pdfПсихологічні чинники підвищення життєстійкості вчителів в період воєнного стану691.62 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.