Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5683
Назва: TEACHING ANALYTICAL READING OF UNADAPTED ENGLISH LITERATURE IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS
Інші назви: Збірник тез доповідей учасників всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Рівне, 15 травня 2025 р.)
Автори: Дацюк, А.
Пабат, М.
Ключові слова: skills
foreign language reading
speech skills
grammatical structures
language skills
Дата публікації: 2025
Видавництво: Актуальні проблеми сучасної філології та лінгводидактики : збірник тез доповідей учасників всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Рівне, 15 травня 2025 р.) / упор. А. А. Смерчко, Д. А. Кочмар. Міжнар. економ-гуманітар. у-т імені академіка Степана Дем’янчука. Рівне : МЕГУ ім. акад. С. Дем’янчука, 2025.
Бібліографічний опис: Дацюк А. Teaching analytical reading of unadapted english literature in higher educational institutions / А. Дацюк ; наук. керівник М. Пабат // Актуальні проблеми сучасної філології та лінгводидактики : збірник тез доповідей учасників всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Рівне, 15 травня 2025 р.) / упор. А. А. Смерчко, Д. А. Кочмар. Міжнар. економ-гуманітар. у-т імені академіка Степана Дем’янчука. Рівне : МЕГУ ім. акад. С. Дем’янчука, 2025. С. 137-142.
Короткий огляд (реферат): In the development of skills and needs of foreign language reading, the formation of psychophysiological mechanisms of reading as an activity, a process in students, as well as in the improvement of students’ oral and speech skills based on what they have been read, analytical reading is intended to play a leading role. Reading of unadapted English texts should become an integral, equal component of the entire process of learning foreign languages. Reading original English-language fiction contributes to the development of oral speech, enriches vocabulary, introduces the culture and literature of the country whose language is being studied, develops analytical thinking. Therefore, we consider the usage of analytical reading in foreign language classes to be an important component. Reading will make it possible to pass through the minds of students a significant number of language combinations – grammatical structures and lexical combinations, so that later in the process of oral processing and analysis of the text to form the necessary language skills.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5683
Розташовується у зібраннях:АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ ФІЛОЛОГІЇ ТА ЛІНГВОДИДАКТИКИ

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ЗБІРНИК_2025_«АКТУАЛЬНІ_ПРОБЛЕМИ_СУЧАСНОЇ_ФІЛОЛОГІЇ_ТА_ЛІНГВОДИДАКТИКИ»-137-142.pdfTeaching analytical reading of unadapted english literature in higher educational institutions595.22 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.