Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5683
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДацюк, А.-
dc.contributor.authorПабат, М.-
dc.date.accessioned2025-06-27T12:28:55Z-
dc.date.available2025-06-27T12:28:55Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationДацюк А. Teaching analytical reading of unadapted english literature in higher educational institutions / А. Дацюк ; наук. керівник М. Пабат // Актуальні проблеми сучасної філології та лінгводидактики : збірник тез доповідей учасників всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Рівне, 15 травня 2025 р.) / упор. А. А. Смерчко, Д. А. Кочмар. Міжнар. економ-гуманітар. у-т імені академіка Степана Дем’янчука. Рівне : МЕГУ ім. акад. С. Дем’янчука, 2025. С. 137-142.en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5683-
dc.description.abstractIn the development of skills and needs of foreign language reading, the formation of psychophysiological mechanisms of reading as an activity, a process in students, as well as in the improvement of students’ oral and speech skills based on what they have been read, analytical reading is intended to play a leading role. Reading of unadapted English texts should become an integral, equal component of the entire process of learning foreign languages. Reading original English-language fiction contributes to the development of oral speech, enriches vocabulary, introduces the culture and literature of the country whose language is being studied, develops analytical thinking. Therefore, we consider the usage of analytical reading in foreign language classes to be an important component. Reading will make it possible to pass through the minds of students a significant number of language combinations – grammatical structures and lexical combinations, so that later in the process of oral processing and analysis of the text to form the necessary language skills.en_US
dc.publisherАктуальні проблеми сучасної філології та лінгводидактики : збірник тез доповідей учасників всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Рівне, 15 травня 2025 р.) / упор. А. А. Смерчко, Д. А. Кочмар. Міжнар. економ-гуманітар. у-т імені академіка Степана Дем’янчука. Рівне : МЕГУ ім. акад. С. Дем’янчука, 2025.en_US
dc.subjectskillsen_US
dc.subjectforeign language readingen_US
dc.subjectspeech skillsen_US
dc.subjectgrammatical structuresen_US
dc.subjectlanguage skillsen_US
dc.titleTEACHING ANALYTICAL READING OF UNADAPTED ENGLISH LITERATURE IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONSen_US
dc.title.alternativeЗбірник тез доповідей учасників всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Рівне, 15 травня 2025 р.)en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ ФІЛОЛОГІЇ ТА ЛІНГВОДИДАКТИКИ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ЗБІРНИК_2025_«АКТУАЛЬНІ_ПРОБЛЕМИ_СУЧАСНОЇ_ФІЛОЛОГІЇ_ТА_ЛІНГВОДИДАКТИКИ»-137-142.pdfTeaching analytical reading of unadapted english literature in higher educational institutions595.22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.