Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5753
Назва: | ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ВЗАЄМОДІЇ ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ |
Інші назви: | Psychological and pedagogical aspects of interaction of children with intellectual disabilities in the educational environment |
Автори: | Чигріна, Я. Ю. Слободенюк, О. О. |
Ключові слова: | інклюзивна освіта інтелектуальні порушення соціалізація педагогічна взаємодія адаптація міжособистісні взаємини спеціальна педагогіка inclusive education intellectual disabilities socialization pedagogical interaction adaptation interpersonal relationships special pedagogy |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 1, 2025. |
Бібліографічний опис: | Психолого-педагогічні аспекти взаємодії дітей з інтелектуальними порушеннями в освітньому середовищі / Я. Ю. Чигріна, О. О. Слободенюк // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 1. - С.151-155. |
Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена дослідженню психолого-педагогічних аспектів взаємодії дітей з інтелектуальними порушеннями в освітньому середовищі. Інклюзивна освіта як один із ключових напрямів сучасної педагогіки забезпечує рівний доступ до навчання всіх учнів, проте інтеграція дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітні заклади супроводжується низкою викликів. У роботі акцентовано увагу на основних проблемах, що ускладнюють взаємодію таких дітей у шкільному колективі, серед яких – недостатня обізнаність педагогів щодо ефективних методів роботи, труднощі соціальної адаптації, низький рівень толерантності серед однолітків та обмеженість спеціалізованих методик соціалізації. У статті проаналізовано вплив міжособистісних взаємин на когнітивний і емоційний розвиток дітей з інтелектуальними порушеннями. Доведено, що характер стосунків між учнями та педагогами є визначальним фактором їхньої академічної успішності, соціальної інтеграції та загального емоційного благополуччя. Особливу увагу приділено питанням формування дружніх відносин у класі, соціального статусу таких учнів та їхньої потреби у підтримці з боку авторитетних дорослих. Розглянуто сучасні педагогічні стратегії, спрямовані на ефективну інтеграцію дітей з інтелектуальними порушеннями в освітнє середовище. Зокрема, висвітлено переваги кооперативного навчання, використання цифрових та адаптивних технологій, емоційно-етичного виховання, а також формування інклюзивної культури у школі. Окремо підкреслено значення підтримки з боку батьків у процесі навчання та розвитку дитини. Запропоновано перспективні напрями подальших досліджень, що включають розробку індивідуалізованих освітніх програм, впровадження комплексного підходу до емоційного розвитку дітей, вивчення ефективності інклюзивних моделей навчання та їхнього впливу на довготривалу соціалізацію. Робота базується на сучасних наукових дослідженнях українських і зарубіжних учених, що підкреслює її значущість для педагогів, психологів, соціальних працівників, а також для широкого кола фахівців, які займаються проблемами інклюзивної освіти. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5753 |
Розташовується у зібраннях: | ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
25.pdf | Психолого-педагогічні аспекти взаємодії дітей з інтелектуальними порушеннями в освітньому середовищі | 281.43 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.