Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5753
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧигріна, Я. Ю.-
dc.contributor.authorСлободенюк, О. О.-
dc.date.accessioned2025-09-05T07:33:50Z-
dc.date.available2025-09-05T07:33:50Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationПсихолого-педагогічні аспекти взаємодії дітей з інтелектуальними порушеннями в освітньому середовищі / Я. Ю. Чигріна, О. О. Слободенюк // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 1. - С.151-155.en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5753-
dc.description.abstractСтаття присвячена дослідженню психолого-педагогічних аспектів взаємодії дітей з інтелектуальними порушеннями в освітньому середовищі. Інклюзивна освіта як один із ключових напрямів сучасної педагогіки забезпечує рівний доступ до навчання всіх учнів, проте інтеграція дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітні заклади супроводжується низкою викликів. У роботі акцентовано увагу на основних проблемах, що ускладнюють взаємодію таких дітей у шкільному колективі, серед яких – недостатня обізнаність педагогів щодо ефективних методів роботи, труднощі соціальної адаптації, низький рівень толерантності серед однолітків та обмеженість спеціалізованих методик соціалізації. У статті проаналізовано вплив міжособистісних взаємин на когнітивний і емоційний розвиток дітей з інтелектуальними порушеннями. Доведено, що характер стосунків між учнями та педагогами є визначальним фактором їхньої академічної успішності, соціальної інтеграції та загального емоційного благополуччя. Особливу увагу приділено питанням формування дружніх відносин у класі, соціального статусу таких учнів та їхньої потреби у підтримці з боку авторитетних дорослих. Розглянуто сучасні педагогічні стратегії, спрямовані на ефективну інтеграцію дітей з інтелектуальними порушеннями в освітнє середовище. Зокрема, висвітлено переваги кооперативного навчання, використання цифрових та адаптивних технологій, емоційно-етичного виховання, а також формування інклюзивної культури у школі. Окремо підкреслено значення підтримки з боку батьків у процесі навчання та розвитку дитини. Запропоновано перспективні напрями подальших досліджень, що включають розробку індивідуалізованих освітніх програм, впровадження комплексного підходу до емоційного розвитку дітей, вивчення ефективності інклюзивних моделей навчання та їхнього впливу на довготривалу соціалізацію. Робота базується на сучасних наукових дослідженнях українських і зарубіжних учених, що підкреслює її значущість для педагогів, психологів, соціальних працівників, а також для широкого кола фахівців, які займаються проблемами інклюзивної освіти.en_US
dc.publisherВісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 1, 2025.en_US
dc.subjectінклюзивна освітаen_US
dc.subjectінтелектуальні порушенняen_US
dc.subjectсоціалізаціяen_US
dc.subjectпедагогічна взаємодіяen_US
dc.subjectадаптаціяen_US
dc.subjectміжособистісні взаєминиen_US
dc.subjectспеціальна педагогікаen_US
dc.subjectinclusive educationen_US
dc.subjectintellectual disabilitiesen_US
dc.subjectsocializationen_US
dc.subjectpedagogical interactionen_US
dc.subjectadaptationen_US
dc.subjectinterpersonal relationshipsen_US
dc.subjectspecial pedagogyen_US
dc.titleПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ВЗАЄМОДІЇ ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІen_US
dc.title.alternativePsychological and pedagogical aspects of interaction of children with intellectual disabilities in the educational environmenten_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
25.pdfПсихолого-педагогічні аспекти взаємодії дітей з інтелектуальними порушеннями в освітньому середовищі281.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.