Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5754
Title: ТЕАТРАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО ЯК ЗАСІБ ЗБЕРЕЖЕННЯ МЕНТАЛЬНОГО ЗДОРОВ’Я ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Other Titles: Theater art as a means of preserving the mental health of higher education students
Authors: Тихомирова, А. А.
Keywords: театральне мистецтво
дистрес
еустрес
креативність
ментальне здоров’я
театротерапія
theater art
distress
eustress
creativity
mental health
theater therapy
Issue Date: 2025
Publisher: Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 1, 2025.
Citation: Тихомирова А. А. Театральне мистецтво як засіб збереження ментального здоров’я здобувачів вищої освіти / А. А. Тихомирова // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 1. - С.145-150.
Abstract: У статті авторкою описано та проаналізовано вплив театрального мистецтва на ментальне здоров’я сучасної молоді. Війна в Україні суттєво вплинула на психічне здоров’я людей, викликавши страх, невизначеність та втрати. У таких умовах важливо знаходити способи відновлення емоційної рівноваги, зокрема через театральне мистецтво, яке може допомогти в обробці травматичних переживань. Театр сприяє розвитку комунікаційних навичок, усвідомленню власної людяності та вміння співпереживати. У сучасному психоаналізі театральне мистецтво допомагає перетворити дистрес на еустрес, сприяючи одужанню. Відомий психолог Л. Виготський підкреслював, що мистецтво залучає нас до соціального життя, впливаючи на свідомість і емоції. Театр як важлива форма мистецтва не є винятком у цьому процесі. Автори посібника «Краса педагогічної дії» підкреслюють велике значення театральної дії, яка, поєднуючи мовлення та сценічні елементи, має колосальний емоційний вплив. К. Юнг акцентує на «містичній причетності» театру, яка об’єднує особистість з колективом, випускаючи на поверхню несвідомі потреби. Е. Берн наголошує на користі спілкування через театр, оскільки емоційні подразники запобігають психічним порушенням. Комедії та трагедії однаково впливають на психічне здоров’я студентів, спонукаючи їх до співчуття. Театротерапію використовують для вдосконалення комунікаційних навичок, особливо для сором’язливих людей, що мають труднощі у спілкуванні. Р. Роджерс стверджує, що особистість може змінити своє ставлення до подій. Участь у театральних заходах покращує ментальне здоров’я через самовираження, розвиток соціальних навичок, зміцнення впевненості, зняття стресу, відчуття спільноти, розвиток креативності та емпатії. Молодь має можливість виражати себе, досліджувати емоції, взаємодіяти з іншими, а також ризикувати в безпечному середовищі, що сприяє загальному добробуту.
URI: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5754
Appears in Collections:ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
24.pdfТеатральне мистецтво як засіб збереження ментального здоров’я здобувачів вищої освіти313.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.