Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5758
Назва: | ШІ: ТРАНСФОРМАЦІЯ ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ЗВО УКРАЇНИ |
Інші назви: | AI: Transforming the Process of Foreign Language Teaching in Ukrainian Higher Education Institutions |
Автори: | Плохута, Т. М. Нефедченко, О. І. Алексахіна, Т. О. |
Ключові слова: | штучний інтелект цифрова трансформація освіти навчання іноземних мов заклади вищої освіти інноваційні освітні технології Artificial Intelligence digital transformation in education foreign language teaching higher education institutions innovative educational technologies |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 1, 2025. |
Бібліографічний опис: | ШІ: трансформація процесу навчання іноземних мов у ЗВО України / Т. М. Плохута, О. І. Нефедченко, Т. О. Алексахіна // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 1. - С.119-125. |
Короткий огляд (реферат): | У статті досліджується застосування штучного інтелекту (ШІ) у процесі навчання іноземних мов у закладах вищої освіти (ЗВО) України. У контексті цифрової трансформації освіти та впровадження інноваційних технологій аналізується актуальність використання ШІ для вдосконалення навчального процесу. У дослідженні застосовано комплексний підхід, який поєднує аналіз наукової літератури та нормативних документів для оцінки теоретичних аспектів теми, порівняльний аналіз ШІ-інструментів для вивчення іноземних мов, а також методи систематизації та узагальнення, що допомагають визначити основні виклики впровадження технологій у ЗВО України. Особливу увагу приділено питанням індивідуалізації навчання, автоматизації оцінювання знань. У дослідженні визначено основні проблеми, що заважають ефективному впровадженню ШІ в освітній процес українських ЗВО, зокрема технічні обмеження, відсутність достатньої підготовки викладачів та питання етичного використання штучного інтелекту. Детально розглянуто можливості персоналізованого навчання за допомогою адаптивних систем на основі ШІ, які аналізують індивідуальні потреби студентів та підбирають відповідні навчальні матеріали. Стаття містить огляд популярних інструментів ШІ, що застосовуються під час навчання іноземних мов, та приклади використання таких інструментів, як ChatGPT, Grammarly, Duolingo, Speech-to-Text та AI-перекладачі на заняттях з англійської мови. Розглянуто переваги та обмеження кожного з цих інструментів, а також їхній вплив на ефективність освітнього процесу. Наведено рекомендації щодо ефективної інтеграції ШІ в навчальні програми, які включають підвищення цифрової компетентності викладачів, розробку адаптивних методів викладання та врахування етичних аспектів використання технологій. Підкреслюється значний потенціал ШІ у вдосконаленні процесу навчання іноземних мов у ЗВО України. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5758 |
Розташовується у зібраннях: | ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
20.pdf | ШІ: трансформація процесу навчання іноземних мов у ЗВО України | 290.8 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.