Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5763
Title: | АРТТЕРАПІЯ У ПІДТРИМЦІ ЕМОЦІЙНОГО СТАНУ ТА ПСИХОСОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ У КРИЗОВИХ СИТУАЦІЯХ |
Other Titles: | Art therapy in supporting the emotional state and psychosocial development of children in crisis situations |
Authors: | Мазоха, І. С. |
Keywords: | арттерапія емоційний стан психосоціальний розвиток кризові ситуації емоційна саморегуляція психологічна реабілітація травматичний досвід art therapy emotional state psychosocial development crisis situations emotional selfregulation psychological rehabilitation traumatic experience |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 1, 2025. |
Citation: | Мазоха І. С. Арттерапія у підтримці емоційного стану та психосоціального розвитку дітей у кризових ситуаціях / І. С. Мазоха // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 1. - С. 90-95. |
Abstract: | У статті висвітлено значення арттерапії як ефективного методу підтримки емоційного стану та психосоціального розвитку дітей у кризових ситуаціях. Досліджено основні механізми впливу арттерапії на зниження рівня тривожності, страху, емоційного напруження та подолання наслідків психотравмуючих подій. Акцент зроблено на важливості художньо-творчої діяльності як засобу самовираження й розвантаження. Визначено, що використання таких методів, як ізотерапія, казкотерапія, драматерапія, музикотерапія та ліплення, сприяє створенню безпечного простору для вираження емоцій, формування адаптивних стратегій поведінки та розвитку навичок емоційної саморегуляції. Підкреслено значення арттерапії у соціалізації дітей через групові форми роботи, які сприяють зміцненню комунікативних здібностей, розвитку емпатії та покращенню взаємодії з однолітками. Проаналізовано практичні аспекти застосування арттерапевтичних методів у корекційній роботі з дітьми, які перебувають у стані психологічної кризи. Визначено роль інтеграції арттерапії з іншими психотерапевтичними методами, що забезпечує комплексний підхід до подолання наслідків кризових ситуацій. Зроблено висновок про ефективність арттерапії у процесі психологічної реабілітації дітей та її значення для формування стійких адаптаційних механізмів у складних життєвих обставинах. Доведено, що арттерапія сприяє розвитку когнітивних і творчих здібностей дитини, допомагає у формуванні позитивної самооцінки та підвищенні рівня емоційної стійкості. Важливим аспектом є також застосування арттерапії у роботі з дітьми, які пережили травматичні події, пов’язані з війною, що сприяє їхній емоційній стабілізації та адаптації до нових умов життя. |
URI: | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5763 |
Appears in Collections: | ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
15.pdf | Арттерапія у підтримці емоційного стану та психосоціального розвитку дітей у кризових ситуаціях | 296.94 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.