Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5763
Назва: АРТТЕРАПІЯ У ПІДТРИМЦІ ЕМОЦІЙНОГО СТАНУ ТА ПСИХОСОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ У КРИЗОВИХ СИТУАЦІЯХ
Інші назви: Art therapy in supporting the emotional state and psychosocial development of children in crisis situations
Автори: Мазоха, І. С.
Ключові слова: арттерапія
емоційний стан
психосоціальний розвиток
кризові ситуації
емоційна саморегуляція
психологічна реабілітація
травматичний досвід
art therapy
emotional state
psychosocial development
crisis situations
emotional selfregulation
psychological rehabilitation
traumatic experience
Дата публікації: 2025
Видавництво: Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 1, 2025.
Бібліографічний опис: Мазоха І. С. Арттерапія у підтримці емоційного стану та психосоціального розвитку дітей у кризових ситуаціях / І. С. Мазоха // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 1. - С. 90-95.
Короткий огляд (реферат): У статті висвітлено значення арттерапії як ефективного методу підтримки емоційного стану та психосоціального розвитку дітей у кризових ситуаціях. Досліджено основні механізми впливу арттерапії на зниження рівня тривожності, страху, емоційного напруження та подолання наслідків психотравмуючих подій. Акцент зроблено на важливості художньо-творчої діяльності як засобу самовираження й розвантаження. Визначено, що використання таких методів, як ізотерапія, казкотерапія, драматерапія, музикотерапія та ліплення, сприяє створенню безпечного простору для вираження емоцій, формування адаптивних стратегій поведінки та розвитку навичок емоційної саморегуляції. Підкреслено значення арттерапії у соціалізації дітей через групові форми роботи, які сприяють зміцненню комунікативних здібностей, розвитку емпатії та покращенню взаємодії з однолітками. Проаналізовано практичні аспекти застосування арттерапевтичних методів у корекційній роботі з дітьми, які перебувають у стані психологічної кризи. Визначено роль інтеграції арттерапії з іншими психотерапевтичними методами, що забезпечує комплексний підхід до подолання наслідків кризових ситуацій. Зроблено висновок про ефективність арттерапії у процесі психологічної реабілітації дітей та її значення для формування стійких адаптаційних механізмів у складних життєвих обставинах. Доведено, що арттерапія сприяє розвитку когнітивних і творчих здібностей дитини, допомагає у формуванні позитивної самооцінки та підвищенні рівня емоційної стійкості. Важливим аспектом є також застосування арттерапії у роботі з дітьми, які пережили травматичні події, пов’язані з війною, що сприяє їхній емоційній стабілізації та адаптації до нових умов життя.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5763
Розташовується у зібраннях:ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
15.pdfАрттерапія у підтримці емоційного стану та психосоціального розвитку дітей у кризових ситуаціях296.94 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.