Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5765
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLevenok, I. S.-
dc.contributor.authorPonomarenko, N. P.-
dc.date.accessioned2025-09-05T09:25:10Z-
dc.date.available2025-09-05T09:25:10Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationPedagogical aspect of youth students’ resilience formation through participation in eu projects / I. S. Levenok, N. P. Ponomarenko // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 1. - С.77-82.en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5765-
dc.description.abstractThe article outlines the main pedagogical aspects of youth students’ resilience involving them in participation in EU projects during martial law in Ukraine. Pedagogical methods involve relieving emotional tension and changing a student’s psychological mood. Students are taught how to regulate stress levels and recover from exhaustion while communicating, sharing feelings, ideas, playing interactive games within the framework of the EU projects (Erasmus+, IREX). A theoretical psychological and pedagogical analysis of the notions: “resilience”, “teacher resilience”, “student resilience” was carried out. The experience of developing resilience among applicants of the first (bachelor's) level of higher education in the specialties 122 Computer Science, 061 Journalism, 075 Marketing of Sumy State University was highlighted. The pedagogical aspect encompasses a communicative-cognitive approach to the formation and development of resilience among student youth. Through communication, intercultural interaction in classes within the hub laboratory “Ukr. Lang.Laboratory for foreign students”, which operates with the assistance of the EU Erasmus+ Jean Monnet Module project, and webinars, higher education students recover after stressful events (according to a survey conducted – this is facilitated by EU Erasmus+ projects), learn to think critically, and analyze true information from fake (within the framework of IREX projects).en_US
dc.publisherВісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 1, 2025.en_US
dc.subjectresilienceen_US
dc.subjectyouth students’ resilienceen_US
dc.subjectpedagogical aspecten_US
dc.subjectEU projectsen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectрезильєнтністьen_US
dc.subjectрезильєнтність студентської молодіen_US
dc.subjectпедагогічний аспектen_US
dc.subjectпроекти ЄСen_US
dc.subjectосвітаen_US
dc.titlePEDAGOGICAL ASPECT OF YOUTH STUDENTS’ RESILIENCE FORMATION THROUGH PARTICIPATION IN EU PROJECTSen_US
dc.title.alternativeПедагогічний аспект формування резильєнтності студентської молоді через участь у проєктах ЄСen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13.pdfPedagogical aspect of youth students’ resilience formation through participation in eu projects289.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.