Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5766
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Красовська, О. О. | - |
dc.contributor.author | Міськова, Н. М. | - |
dc.contributor.author | Хом’як, О. А. | - |
dc.date.accessioned | 2025-09-05T09:35:33Z | - |
dc.date.available | 2025-09-05T09:35:33Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Альтернативна авторська початкова освіта в Україні: історична ретроспектива та досягнення на сучасному етапі / О. О. Красовська, Н. М. Міськова, О. А. Хом'як // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 1. - С.70-76. | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5766 | - |
dc.description.abstract | У статті наведено особливості використання альтернативних авторських педагогічних технологій і методичних систем в освітній практиці в Україні. Особливу увагу акцентовано на тому, що альтернативна освіта має на меті і прагне результату, з одного боку, розвитку самосвідомості особистості, самостійності, особистісної автономії, індивідуальності, здатності до вільної творчої активності, а з іншого – не тільки залучення до системи колективних цінностей, але й інтегрування в різні соціальні спільноти. Концепції і практична діяльність авторських шкіл зазвичай істотно відрізняються від традиційної практики шкіл та часто будуються на протиставленні цій практиці, її критиці й доведенні переваг нових підходів. Варто підкреслити, що позиція авторів щодо вивчення авторської школи як середовища освітнього інноваційного потенціалу поєднує історико-педагогічне дослідження й еволюційні підходи, пояснюючи закономірності трансформації авторської школи в якісно нову форму. Автори дійшли висновків, що кожному типу альтернативного навчального закладу початкової освіти властива творча організація освітнього процесу; нетипові програми, засоби та методики; норми й закони, культивовані у співтоваристві; психологічний клімат і власне сама оригінальна модель освітнього закладу зі своєю концепцією і філософією. Узагальнюючи результати дослідження, можемо виділити етапи становлення й розвитку альтернативних авторських шкіл в Україні. Перспективи подальших досліджень окресленої науково-педагогічної проблеми вбачаємо у вивченні та поширенні актуального досвіду діяльності альтернативних авторських шкіл і методичних систем України та країн Європейського Союзу. | en_US |
dc.publisher | Alternative authorized primary education in Ukraine: historical retrospective and achievements at the modern stage | en_US |
dc.subject | альтернативні авторські школи в Україні | en_US |
dc.subject | початкова освіта | en_US |
dc.subject | інноваційні освітні програми | en_US |
dc.subject | alternative authorial schools in Ukraine | en_US |
dc.subject | primary education | en_US |
dc.subject | innovative educational programs | en_US |
dc.title | АЛЬТЕРНАТИВНА АВТОРСЬКА ПОЧАТКОВА ОСВІТА В УКРАЇНІ: ІСТОРИЧНА РЕТРОСПЕКТИВА ТА ДОСЯГНЕННЯ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
12.pdf | Альтернативна авторська початкова освіта в Україні: історична ретроспектива та досягнення на сучасному етапі | 293.66 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.