Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5766
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКрасовська, О. О.-
dc.contributor.authorМіськова, Н. М.-
dc.contributor.authorХом’як, О. А.-
dc.date.accessioned2025-09-05T09:35:33Z-
dc.date.available2025-09-05T09:35:33Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationАльтернативна авторська початкова освіта в Україні: історична ретроспектива та досягнення на сучасному етапі / О. О. Красовська, Н. М. Міськова, О. А. Хом'як // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 1. - С.70-76.en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5766-
dc.description.abstractУ статті наведено особливості використання альтернативних авторських педагогічних технологій і методичних систем в освітній практиці в Україні. Особливу увагу акцентовано на тому, що альтернативна освіта має на меті і прагне результату, з одного боку, розвитку самосвідомості особистості, самостійності, особистісної автономії, індивідуальності, здатності до вільної творчої активності, а з іншого – не тільки залучення до системи колективних цінностей, але й інтегрування в різні соціальні спільноти. Концепції і практична діяльність авторських шкіл зазвичай істотно відрізняються від традиційної практики шкіл та часто будуються на протиставленні цій практиці, її критиці й доведенні переваг нових підходів. Варто підкреслити, що позиція авторів щодо вивчення авторської школи як середовища освітнього інноваційного потенціалу поєднує історико-педагогічне дослідження й еволюційні підходи, пояснюючи закономірності трансформації авторської школи в якісно нову форму. Автори дійшли висновків, що кожному типу альтернативного навчального закладу початкової освіти властива творча організація освітнього процесу; нетипові програми, засоби та методики; норми й закони, культивовані у співтоваристві; психологічний клімат і власне сама оригінальна модель освітнього закладу зі своєю концепцією і філософією. Узагальнюючи результати дослідження, можемо виділити етапи становлення й розвитку альтернативних авторських шкіл в Україні. Перспективи подальших досліджень окресленої науково-педагогічної проблеми вбачаємо у вивченні та поширенні актуального досвіду діяльності альтернативних авторських шкіл і методичних систем України та країн Європейського Союзу.en_US
dc.publisherAlternative authorized primary education in Ukraine: historical retrospective and achievements at the modern stageen_US
dc.subjectальтернативні авторські школи в Україніen_US
dc.subjectпочаткова освітаen_US
dc.subjectінноваційні освітні програмиen_US
dc.subjectalternative authorial schools in Ukraineen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.subjectinnovative educational programsen_US
dc.titleАЛЬТЕРНАТИВНА АВТОРСЬКА ПОЧАТКОВА ОСВІТА В УКРАЇНІ: ІСТОРИЧНА РЕТРОСПЕКТИВА ТА ДОСЯГНЕННЯ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12.pdfАльтернативна авторська початкова освіта в Україні: історична ретроспектива та досягнення на сучасному етапі293.66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.