Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5768
Title: ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ МЕДІАГРАМОТНОСТІ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ НА УРОКАХ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ
Other Titles: Ways of forming media literacy of primary school students in language and literary education
Authors: Кирилович, О. Ф.
Сойко, І. М.
Keywords: медіаграмотність
медіаосвіта
початкова освіта
критичне мислення
інформаційна безпека
мовно-літературна освітня галузь
media literacy
media education
primary education
critical thinking
information security
language and literary education
Issue Date: 2025
Publisher: Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 1, 2025.
Citation: Шляхи формування медіаграмотності учнів початкових класів на уроках мовно-літературної освітньої галузі / О. Ф. Кирилович, І. М. Сойко // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 1. - С. 57-63.
Abstract: У статті теоретично обґрунтовано шляхи формування медіаграмотності учнів початкових класів на уроках мовно-літературної освітньої галузі. Розкрито теоретичні аспекти медіаграмотності та її роль у сучасній освіті. Визначено, що медіаграмотність – це інтегральна компетентність особистості, що передбачає здатність до критичного аналізу, оцінки, створення, інтерпретації та свідомого використання інформаційних ресурсів у різних медіасередовищах. Вона охоплює розуміння особливостей функціонування медіа, ідентифікацію маніпулятивних технологій, розпізнавання фейкової інформації, а також усвідомлення етичних аспектів комунікації. Досліджено, що через вікові психологічні особливості (недостатньо сформоване критичне мислення, підвищену емоційну чутливість, схильність до наслідування та слабкий контроль імпульсивної поведінки) молодші школярі стають особливо вразливими до маніпулятивного контенту, дезінформації та агресивних візуальних образів. Визначено, що потенціал мовно-літературної освітньої галузі для розвитку медіаграмотності учнів початкових класів полягає в інтеграції традиційних навичок роботи з текстами, мовленнєвої культури та літературного аналізу із сучасними вимогами до медіакомпетентності. Літературні твори є матеріалом для навчання аналізу інформації, вони можуть слугувати ефективним засобом формування навичок безпечної комунікації у молодших школярів. На основі аналізу науково-методичної літератури розроблено класифікацію методів і прийомів формування медіаграмотності здобувачів освіти. Методи поділяємо за рівнями пізнавальної діяльності (пояснювально-ілюстративні, репродуктивні, проблемні, пошуково-дослідницькі), за джерелами знань (словесні, наочні, практичні), на інтерактивні методи (групові, рольові ігри, творчі завдання), методи критичного аналізу інформації (аналіз новин, «Кубик Блума»), методи роботи з інформацією (ментальні карти, вебквести).
URI: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5768
Appears in Collections:ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.pdfШляхи формування медіаграмотності учнів початкових класів на уроках мовно-літературної освітньої галузі294.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.