Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5768
Назва: ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ МЕДІАГРАМОТНОСТІ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ НА УРОКАХ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ
Інші назви: Ways of forming media literacy of primary school students in language and literary education
Автори: Кирилович, О. Ф.
Сойко, І. М.
Ключові слова: медіаграмотність
медіаосвіта
початкова освіта
критичне мислення
інформаційна безпека
мовно-літературна освітня галузь
media literacy
media education
primary education
critical thinking
information security
language and literary education
Дата публікації: 2025
Видавництво: Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 1, 2025.
Бібліографічний опис: Шляхи формування медіаграмотності учнів початкових класів на уроках мовно-літературної освітньої галузі / О. Ф. Кирилович, І. М. Сойко // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 1. - С. 57-63.
Короткий огляд (реферат): У статті теоретично обґрунтовано шляхи формування медіаграмотності учнів початкових класів на уроках мовно-літературної освітньої галузі. Розкрито теоретичні аспекти медіаграмотності та її роль у сучасній освіті. Визначено, що медіаграмотність – це інтегральна компетентність особистості, що передбачає здатність до критичного аналізу, оцінки, створення, інтерпретації та свідомого використання інформаційних ресурсів у різних медіасередовищах. Вона охоплює розуміння особливостей функціонування медіа, ідентифікацію маніпулятивних технологій, розпізнавання фейкової інформації, а також усвідомлення етичних аспектів комунікації. Досліджено, що через вікові психологічні особливості (недостатньо сформоване критичне мислення, підвищену емоційну чутливість, схильність до наслідування та слабкий контроль імпульсивної поведінки) молодші школярі стають особливо вразливими до маніпулятивного контенту, дезінформації та агресивних візуальних образів. Визначено, що потенціал мовно-літературної освітньої галузі для розвитку медіаграмотності учнів початкових класів полягає в інтеграції традиційних навичок роботи з текстами, мовленнєвої культури та літературного аналізу із сучасними вимогами до медіакомпетентності. Літературні твори є матеріалом для навчання аналізу інформації, вони можуть слугувати ефективним засобом формування навичок безпечної комунікації у молодших школярів. На основі аналізу науково-методичної літератури розроблено класифікацію методів і прийомів формування медіаграмотності здобувачів освіти. Методи поділяємо за рівнями пізнавальної діяльності (пояснювально-ілюстративні, репродуктивні, проблемні, пошуково-дослідницькі), за джерелами знань (словесні, наочні, практичні), на інтерактивні методи (групові, рольові ігри, творчі завдання), методи критичного аналізу інформації (аналіз новин, «Кубик Блума»), методи роботи з інформацією (ментальні карти, вебквести).
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5768
Розташовується у зібраннях:ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
10.pdfШляхи формування медіаграмотності учнів початкових класів на уроках мовно-літературної освітньої галузі294.74 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.