Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5768
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКирилович, О. Ф.-
dc.contributor.authorСойко, І. М.-
dc.date.accessioned2025-09-05T10:04:20Z-
dc.date.available2025-09-05T10:04:20Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationШляхи формування медіаграмотності учнів початкових класів на уроках мовно-літературної освітньої галузі / О. Ф. Кирилович, І. М. Сойко // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 1. - С. 57-63.en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5768-
dc.description.abstractУ статті теоретично обґрунтовано шляхи формування медіаграмотності учнів початкових класів на уроках мовно-літературної освітньої галузі. Розкрито теоретичні аспекти медіаграмотності та її роль у сучасній освіті. Визначено, що медіаграмотність – це інтегральна компетентність особистості, що передбачає здатність до критичного аналізу, оцінки, створення, інтерпретації та свідомого використання інформаційних ресурсів у різних медіасередовищах. Вона охоплює розуміння особливостей функціонування медіа, ідентифікацію маніпулятивних технологій, розпізнавання фейкової інформації, а також усвідомлення етичних аспектів комунікації. Досліджено, що через вікові психологічні особливості (недостатньо сформоване критичне мислення, підвищену емоційну чутливість, схильність до наслідування та слабкий контроль імпульсивної поведінки) молодші школярі стають особливо вразливими до маніпулятивного контенту, дезінформації та агресивних візуальних образів. Визначено, що потенціал мовно-літературної освітньої галузі для розвитку медіаграмотності учнів початкових класів полягає в інтеграції традиційних навичок роботи з текстами, мовленнєвої культури та літературного аналізу із сучасними вимогами до медіакомпетентності. Літературні твори є матеріалом для навчання аналізу інформації, вони можуть слугувати ефективним засобом формування навичок безпечної комунікації у молодших школярів. На основі аналізу науково-методичної літератури розроблено класифікацію методів і прийомів формування медіаграмотності здобувачів освіти. Методи поділяємо за рівнями пізнавальної діяльності (пояснювально-ілюстративні, репродуктивні, проблемні, пошуково-дослідницькі), за джерелами знань (словесні, наочні, практичні), на інтерактивні методи (групові, рольові ігри, творчі завдання), методи критичного аналізу інформації (аналіз новин, «Кубик Блума»), методи роботи з інформацією (ментальні карти, вебквести).en_US
dc.publisherВісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 1, 2025.en_US
dc.subjectмедіаграмотністьen_US
dc.subjectмедіаосвітаen_US
dc.subjectпочаткова освітаen_US
dc.subjectкритичне мисленняen_US
dc.subjectінформаційна безпекаen_US
dc.subjectмовно-літературна освітня галузьen_US
dc.subjectmedia literacyen_US
dc.subjectmedia educationen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.subjectcritical thinkingen_US
dc.subjectinformation securityen_US
dc.subjectlanguage and literary educationen_US
dc.titleШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ МЕДІАГРАМОТНОСТІ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ НА УРОКАХ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІen_US
dc.title.alternativeWays of forming media literacy of primary school students in language and literary educationen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
10.pdfШляхи формування медіаграмотності учнів початкових класів на уроках мовно-літературної освітньої галузі294.74 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.