Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5769
Назва: ОПРАЦЮВАННЯ СТАТИСТИЧНИХ ДАНИХ ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ ЗАСОБАМИ МОВИ R
Інші назви: Processing statistical data of pedagogical research using the R language
Автори: Джунь, Й. В.
Ясінський, А. М.
Соловей, Л. Я.
Ключові слова: статистичний аналіз
педагогічне дослідження
мова R
опрацювання даних
візуалізація
кореляція
регресія
statistical analysis
pedagogical research
R language
data processing
visualization
correlation
regression
Дата публікації: 2025
Видавництво: Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 1, 2025.
Бібліографічний опис: Опрацювання статистичних даних педагогічного дослідження засобами мови R / Й. В. Джунь, А. М. Ясінський, Л. Я. Соловей // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 1. - С. 49-56.
Короткий огляд (реферат): У педагогічних дослідженнях особливу роль відіграє статистичний аналіз, оскільки саме він дає можливість оцінити ефективність методичних підходів, виявити кореляційні зв’язки між освітніми факторами та підтвердити або спростувати гіпотези. Застосування сучасних інструментів аналізу даних сприяє підвищенню точності досліджень, забезпечує автоматизацію обчислювальних процесів і покращує візуалізацію результатів. Одним із потужних засобів для обробки статистичних даних у наукових дослідженнях є мова програмування R, яка пропонує широкий спектр функцій для математичного моделювання, обробки даних, тестування гіпотез і побудови графіків. У статті розглянуто особливості використання мови R для опрацювання статистичних даних у педагогічних дослідженнях. Проаналізовано основні пакети та функції R, що забезпечують обробку, візуалізацію та інтерпретацію результатів. Описано методи описової статистики, кореляційного та регресійного аналізу, а також їхню роль у підтвердженні наукових гіпотез. Наведено приклади застосування R у педагогічній сфері, що демонструють ефективність і доступність цього інструменту для дослідників. У дослідженні розроблено методику проведення аналізу результатів педагогічного дослідження в середовищі RStudio, а також продемонстровано основні методи обробки даних, візуалізації та інтерпретації отриманих результатів. У роботі детально проаналізовано методи попередньої обробки даних, нормалізації, описової статистики, кореляційного та регресійного аналізу, а також тестування статистичних гіпотез, зокрема t-тест, χ²-тест та дисперсійний аналіз (ANOVA). Запропонований підхід можуть використовувати дослідники в галузі педагогіки, які працюють з емпіричними даними та прагнуть використовувати сучасні інструменти аналізу. Використання R забезпечує високу гнучкість, автоматизацію обчислювальних процесів і відтворюваність результатів, що є актуальним для наукових досліджень.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5769
Розташовується у зібраннях:ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
9.pdfОпрацювання статистичних даних педагогічного дослідження засобами мови R381.85 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.