Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5769
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДжунь, Й. В.-
dc.contributor.authorЯсінський, А. М.-
dc.contributor.authorСоловей, Л. Я.-
dc.date.accessioned2025-09-08T07:41:55Z-
dc.date.available2025-09-08T07:41:55Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationОпрацювання статистичних даних педагогічного дослідження засобами мови R / Й. В. Джунь, А. М. Ясінський, Л. Я. Соловей // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 1. - С. 49-56.en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5769-
dc.description.abstractУ педагогічних дослідженнях особливу роль відіграє статистичний аналіз, оскільки саме він дає можливість оцінити ефективність методичних підходів, виявити кореляційні зв’язки між освітніми факторами та підтвердити або спростувати гіпотези. Застосування сучасних інструментів аналізу даних сприяє підвищенню точності досліджень, забезпечує автоматизацію обчислювальних процесів і покращує візуалізацію результатів. Одним із потужних засобів для обробки статистичних даних у наукових дослідженнях є мова програмування R, яка пропонує широкий спектр функцій для математичного моделювання, обробки даних, тестування гіпотез і побудови графіків. У статті розглянуто особливості використання мови R для опрацювання статистичних даних у педагогічних дослідженнях. Проаналізовано основні пакети та функції R, що забезпечують обробку, візуалізацію та інтерпретацію результатів. Описано методи описової статистики, кореляційного та регресійного аналізу, а також їхню роль у підтвердженні наукових гіпотез. Наведено приклади застосування R у педагогічній сфері, що демонструють ефективність і доступність цього інструменту для дослідників. У дослідженні розроблено методику проведення аналізу результатів педагогічного дослідження в середовищі RStudio, а також продемонстровано основні методи обробки даних, візуалізації та інтерпретації отриманих результатів. У роботі детально проаналізовано методи попередньої обробки даних, нормалізації, описової статистики, кореляційного та регресійного аналізу, а також тестування статистичних гіпотез, зокрема t-тест, χ²-тест та дисперсійний аналіз (ANOVA). Запропонований підхід можуть використовувати дослідники в галузі педагогіки, які працюють з емпіричними даними та прагнуть використовувати сучасні інструменти аналізу. Використання R забезпечує високу гнучкість, автоматизацію обчислювальних процесів і відтворюваність результатів, що є актуальним для наукових досліджень.en_US
dc.publisherВісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 1, 2025.en_US
dc.subjectстатистичний аналізen_US
dc.subjectпедагогічне дослідженняen_US
dc.subjectмова Ren_US
dc.subjectопрацювання данихen_US
dc.subjectвізуалізаціяen_US
dc.subjectкореляціяen_US
dc.subjectрегресіяen_US
dc.subjectstatistical analysisen_US
dc.subjectpedagogical researchen_US
dc.subjectR languageen_US
dc.subjectdata processingen_US
dc.subjectvisualizationen_US
dc.subjectcorrelationen_US
dc.subjectregressionen_US
dc.titleОПРАЦЮВАННЯ СТАТИСТИЧНИХ ДАНИХ ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ ЗАСОБАМИ МОВИ Ren_US
dc.title.alternativeProcessing statistical data of pedagogical research using the R languageen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
9.pdfОпрацювання статистичних даних педагогічного дослідження засобами мови R381.85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.