Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5770
Title: СТРАТЕГІЇ ПОДОЛАННЯ ОСВІТНІХ ВТРАТ
Other Titles: Strategies for overcoming educational losses
Authors: Денисова-Єрмоленко, А. В.
Єрмоленко, А. Б.
Keywords: освітні втрати
навчальні розриви
адаптація освітнього процесу
цифрові технології
соціально-емоційна підтримка
діагностика
індивідуальні стратегії
educational losses
learning gaps
adaptation of the educational process
digital technologies
socio-emotional support
diagnostics
individualized strategies
Issue Date: 2025
Publisher: Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 1, 2025.
Citation: Стратегії подолання освітніх втрат / А. В. Денисова-Єрмоленко, А. Б. Єрмоленко // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 1. - С. 40-48.
Abstract: У статті досліджено проблему освітніх втрат, що виникли внаслідок глобальних кризових ситуацій, зокрема пандемії COVID-19 і воєнного стану в Україні. Проведено аналіз джерельної бази дослідження щодо дефініцій «освітні втрати» та «освітні розриви», виокремлено відмінності між ними. Актуалізовано основні причини виникнення прогалин у знаннях, доведено їхній негативний вплив на освітній процес і майбутнє суспільства, зокрема на академічну успішність, мотивацію до навчання, психологічний стан здобувачів освіти і педагогів, соціальні й економічні наслідки в довгостроковій перспективі. На прикладі Білоцерківського фахового коледжу сервісу та дизайну окреслено системний підхід до подолання освітніх втрат, який передбачає діагностику, адаптацію навчальних програм, використання цифрових технологій, соціально-емоційну підтримку здобувачів освіти та залучення педагогів до розробки індивідуальних стратегій. Окреслено заходи, які сприяють ефективному подоланню освітніх втрат: проведення додаткових занять і консультацій, інтеграція адаптивних методик навчання, застосування персоналізованих цифрових платформ та інноваційних педагогічних підходів. Значна увага приділяється психологічному супроводу здобувачів освіти для зменшення рівня стресу й підвищення їхньої мотивації до навчання. Акцентовано увагу на важливості створення безпечного освітнього середовища, що сприяє всебічному розвитку здобувачів освіти навіть за умов складних соціальних і економічних викликів. Перспективи подальшої роботи полягають у вдосконаленні інструментів оцінювання освітніх втрат, інтеграції сучасних педагогічних технологій і посиленні взаємодії з батьками та іншими учасниками освітнього процесу.
URI: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5770
Appears in Collections:ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8.pdfСтратегії подолання освітніх втрат392.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.