Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5772
Назва: | ПСИХОЛОГІЧНІ ДЕТЕРМІНАНТИ КОРЕКЦІЇ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ |
Інші назви: | Psychological determinants of correction of deviant behaviour of adolescents |
Автори: | Гуртовенко, Н. В. |
Ключові слова: | детермінанти девіантна поведінка підлітковий вік психологічні умови корекція determinants deviant behaviour adolescence psychological conditions correction |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 1, 2025. |
Бібліографічний опис: | Гуртовенко Н. В. Психологічні детермінанти корекції девіантної поведінки підлітків / Н. В. Гуртовенко // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 1. - С. 28-33. |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглянуті психологічні детермінанти корекції девіантного стереотипу поведінки в підлітковому віці, класифікація умов, визначені критерії. Також конкретизовані психологічні умови корекційної роботи в алгоритмізованому порядку. При цьому потрібно зазначити, що поняття «умова» виступає найбільш універсальним поняттям, оскільки сукупність умов може забезпечувати реалізацію тих чи інших явищ психологічного, педагогічного, соціально-економічного плану як відповідних компонентів життєдіяльності. Інакше кажучи, за допомогою тих чи інших умов ми можемо забезпечити реалізацію будь-чого як засобу, чинника або механізму педагогічних чи психологічних процесів. Розглянуто мотивацію як один із чинників, що детермінують поведінку, розмежовано від ширшого поняття – механізму поведінки. Сучасна психологія розглядає поведінку як процес, що розвивається в просторі та часі. Визначені основні етапи такого процесу. Оскільки сутнісною властивістю девіантного стереотипу поведінки є саме девіантність, то в контексті нашого дослідження ми позначаємо досліджуване поняття як інтегральний тип психологічних явищ, які мають біогенетичне походження, соціальну детермінацію, поведінкову реалізацію та сприяють зниженню девіантності в поведінці особистості підлітка. Крім того, підставою поділу досліджуваного поняття можуть виступати сфери діяльності (поведінки), які тісно взаємопов’язані між собою. Для вивчення проблеми одним із компонентів психологічних умов вважаємо за доцільне насамперед уточнити термінологію та зміст понять, що характеризують порушення поведінки. Серед провідних компонентів, що становлять психологічні умови корекції, вкрай потрібно розуміти внутрішню структуру психологічних явищ. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5772 |
Розташовується у зібраннях: | ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
6.pdf | Психологічні детермінанти корекції девіантної поведінки підлітків | 292.6 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.