Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5779
Назва: | ФОРМУВАННЯ БЕЗПЕКОВОГО ЦИФРОВОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА |
Інші назви: | Pedagogical approaches to forming competences of safe behavior in the digital environment |
Автори: | Юскович-Жуковська, В. І. Соловей, Л. В. Лотюк, Ю. Г. Близнюк, С. В. |
Ключові слова: | цифрова компетентність кіберзахист безпечна поведінка педагогічні підходи цифрове середовище освіта digital competence cyber security safe behavior pedagogical approaches digital environment education |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 2, 2025. |
Бібліографічний опис: | Формування безпекового цифрового освітнього середовища / В. І. Юскович-Жуковська, Л. В. Соловей, Ю, Г. Лотюк, С. В. Близнюк // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 2. - С. 208-213. |
Короткий огляд (реферат): | У статті висвітлюються актуальні питання формування в здобувачів освіти навичок безпечної поведінки в цифровому освітньому просторі. У сучасних умовах нестримного розвитку інформаційно-комунікаційних технологій здобувачі освіти постійно стикаються з ризиками, пов’язаними з кіберзагрозами, витоком персональних даних, шкідливим контентом і кібербулінгом. У зв’язку з цим актуальним є безпечне спілкування в віртуальному середовищі й забезпечення належної підготовки здобувачів освіти до користування цифровими ресурсами. У статті проаналізовано основні педагогічні підходи до формування навичок безпечної роботи в цифровому освітньому середовищі, а саме: компетентнісний, особистісно-орієнтований, інтегрований і проєктний. Особливу увагу приділено методам, формам і засобам навчання, що формують у здобувачів освіти цифрові компетенції, цифрову етику та сприяють підвищенню рівня цифрової обізнаності й стійких навичок самозахисту. Практична значущість дослідження полягає в розробленні й обґрунтуванні ефективних педагогічних підходів для формування в здобувачів освіти навичок безпечної поведінки в цифровому середовищі. На основі аналізу вітчизняного та зарубіжного досвіду надано практичні рекомендації щодо ефективної інтеграції елементів кіберзахисту в освітній процес. Окреслено перспективи подальших досліджень у сфері цифрової безпеки в освітньому процесі, зокрема розробки навчальних програм, тренінгів та інтерактивних ресурсів, спрямованих на підвищення рівня обізнаності здобувачів освіти щодо ризику в цифровому середовищі. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5779 |
Розташовується у зібраннях: | ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
33.pdf | Формування безпекового цифрового освітнього середовища | 376.62 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.