Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5779
Назва: ФОРМУВАННЯ БЕЗПЕКОВОГО ЦИФРОВОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА
Інші назви: Pedagogical approaches to forming competences of safe behavior in the digital environment
Автори: Юскович-Жуковська, В. І.
Соловей, Л. В.
Лотюк, Ю. Г.
Близнюк, С. В.
Ключові слова: цифрова компетентність
кіберзахист
безпечна поведінка
педагогічні підходи
цифрове середовище
освіта
digital competence
cyber security
safe behavior
pedagogical approaches
digital environment
education
Дата публікації: 2025
Видавництво: Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 2, 2025.
Бібліографічний опис: Формування безпекового цифрового освітнього середовища / В. І. Юскович-Жуковська, Л. В. Соловей, Ю, Г. Лотюк, С. В. Близнюк // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 2. - С. 208-213.
Короткий огляд (реферат): У статті висвітлюються актуальні питання формування в здобувачів освіти навичок безпечної поведінки в цифровому освітньому просторі. У сучасних умовах нестримного розвитку інформаційно-комунікаційних технологій здобувачі освіти постійно стикаються з ризиками, пов’язаними з кіберзагрозами, витоком персональних даних, шкідливим контентом і кібербулінгом. У зв’язку з цим актуальним є безпечне спілкування в віртуальному середовищі й забезпечення належної підготовки здобувачів освіти до користування цифровими ресурсами. У статті проаналізовано основні педагогічні підходи до формування навичок безпечної роботи в цифровому освітньому середовищі, а саме: компетентнісний, особистісно-орієнтований, інтегрований і проєктний. Особливу увагу приділено методам, формам і засобам навчання, що формують у здобувачів освіти цифрові компетенції, цифрову етику та сприяють підвищенню рівня цифрової обізнаності й стійких навичок самозахисту. Практична значущість дослідження полягає в розробленні й обґрунтуванні ефективних педагогічних підходів для формування в здобувачів освіти навичок безпечної поведінки в цифровому середовищі. На основі аналізу вітчизняного та зарубіжного досвіду надано практичні рекомендації щодо ефективної інтеграції елементів кіберзахисту в освітній процес. Окреслено перспективи подальших досліджень у сфері цифрової безпеки в освітньому процесі, зокрема розробки навчальних програм, тренінгів та інтерактивних ресурсів, спрямованих на підвищення рівня обізнаності здобувачів освіти щодо ризику в цифровому середовищі.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5779
Розташовується у зібраннях:ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
33.pdfФормування безпекового цифрового освітнього середовища376.62 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.