Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5780
Title: | ПРО ДОЦІЛЬНІСТЬ ВИВЧЕННЯ ОСНОВ ДИНАМІЧНОГО ПРОГРАМУВАННЯ У СТАРШІЙ ШКОЛІ ТА ЗВО |
Other Titles: | On the Advantage of Studying the Basics of Dynamic Programming in High School and University |
Authors: | Шпортько, О. В. Янчук, П. С. Лотюк, Ю, Г. Соловей, Л. Я. |
Keywords: | доцільність вивчення динамічного програмування методи оптимізації методика навчання інформатики алгоритмічне мислення формування ІТ-компетентностей асимптотична обчислювальна складність оптимізація алгоритмів feasibility of studying dynamic programming optimization methods methods of teaching informatics algorithmic thinking IT competence development efficient programming asymptotic computational complexity algorithm optimization |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 2, 2025. |
Citation: | Про доцільність вивчення основ динамічного програмування у старшій школі та ЗВО / О. В. Шпортько, П. С. Янчук, Ю. Г. Лотюк, Л. Я. Соловей // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 2. - С. 201-207. |
Abstract: | У статті обґрунтована доцільність вивчення основ динамічного програмування на уроках інформатики у середній школі та на заняттях з програмування молодших курсів ЗВО в темах «Вкладені цикли», «Масиви» та «Рекурсії». Наведена модельна задача та описана послідовність її розв’язання для демонстрації основ методу динамічного програмування: виділення станів системи, де останній стан відповідає розв’язку всієї задачі; встановлення критерію оптимальності станів; послідовного визначення оптимального результату для кожного стану зі збереженням цього результату для подальшого розрахунку оптимальних результатів наступних станів; формування шляху досягнення оптимального результату для всієї задачі через зворотне визначення відповідних проміжних станів. Показано, що зв’язок між станами системи необов’язково має бути лінійним, головне, щоб оптимальний результат чергового стану визначався через збережені оптимальні результати попередніх станів. Визначені рекурентні формули для послідовного обчислення оптимальних результатів кожного стану поставленої задачі. Наведені фрагменти програми для реалізації розроблених алгоритмів основних етапів розв’язку поставленої задачі мовою програмування C#. Оцінку складності наведених алгоритмів для втілення окремих етапів розв’язку поставленої задачі проведено методами теорії алгоритмів. Встановлено, що асимптотична обчислювальна складність прямого та зворотного ходу методу динамічного програмування на основі рекурентних формул, як мінімум, на порядок нижча відповідних рекурсивних викликів підпрограм. Правильність теоретичних викладок та коректність наведених фрагментів програми підтверджена експериментально за допомогою віддаленого незалежного обчислювального середовища на сайті https://basecamp.eolymp.com. Наголошено, що вивчення основ динамічного програмування формуватиме у здобувачів освіти навички регресійного тестування та написання не лише правильних, а й ефективних програм. |
URI: | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5780 |
Appears in Collections: | ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
32.pdf | Про доцільність вивчення основ динамічного програмування у старшій школі та ЗВО | 434.51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.