Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5780
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШпортько, О. В.-
dc.contributor.authorЯнчук, П. С.-
dc.contributor.authorЛотюк, Ю, Г.-
dc.contributor.authorСоловей, Л. Я.-
dc.date.accessioned2025-09-08T09:59:21Z-
dc.date.available2025-09-08T09:59:21Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationПро доцільність вивчення основ динамічного програмування у старшій школі та ЗВО / О. В. Шпортько, П. С. Янчук, Ю. Г. Лотюк, Л. Я. Соловей // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 2. - С. 201-207.en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5780-
dc.description.abstractУ статті обґрунтована доцільність вивчення основ динамічного програмування на уроках інформатики у середній школі та на заняттях з програмування молодших курсів ЗВО в темах «Вкладені цикли», «Масиви» та «Рекурсії». Наведена модельна задача та описана послідовність її розв’язання для демонстрації основ методу динамічного програмування: виділення станів системи, де останній стан відповідає розв’язку всієї задачі; встановлення критерію оптимальності станів; послідовного визначення оптимального результату для кожного стану зі збереженням цього результату для подальшого розрахунку оптимальних результатів наступних станів; формування шляху досягнення оптимального результату для всієї задачі через зворотне визначення відповідних проміжних станів. Показано, що зв’язок між станами системи необов’язково має бути лінійним, головне, щоб оптимальний результат чергового стану визначався через збережені оптимальні результати попередніх станів. Визначені рекурентні формули для послідовного обчислення оптимальних результатів кожного стану поставленої задачі. Наведені фрагменти програми для реалізації розроблених алгоритмів основних етапів розв’язку поставленої задачі мовою програмування C#. Оцінку складності наведених алгоритмів для втілення окремих етапів розв’язку поставленої задачі проведено методами теорії алгоритмів. Встановлено, що асимптотична обчислювальна складність прямого та зворотного ходу методу динамічного програмування на основі рекурентних формул, як мінімум, на порядок нижча відповідних рекурсивних викликів підпрограм. Правильність теоретичних викладок та коректність наведених фрагментів програми підтверджена експериментально за допомогою віддаленого незалежного обчислювального середовища на сайті https://basecamp.eolymp.com. Наголошено, що вивчення основ динамічного програмування формуватиме у здобувачів освіти навички регресійного тестування та написання не лише правильних, а й ефективних програм.en_US
dc.publisherВісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 2, 2025.en_US
dc.subjectдоцільність вивчення динамічного програмуванняen_US
dc.subjectметоди оптимізаціїen_US
dc.subjectметодика навчання інформатикиen_US
dc.subjectалгоритмічне мисленняen_US
dc.subjectформування ІТ-компетентностейen_US
dc.subjectасимптотична обчислювальна складністьen_US
dc.subjectоптимізація алгоритмівen_US
dc.subjectfeasibility of studying dynamic programmingen_US
dc.subjectoptimization methodsen_US
dc.subjectmethods of teaching informaticsen_US
dc.subjectalgorithmic thinkingen_US
dc.subjectIT competence developmenten_US
dc.subjectefficient programmingen_US
dc.subjectasymptotic computational complexityen_US
dc.subjectalgorithm optimizationen_US
dc.titleПРО ДОЦІЛЬНІСТЬ ВИВЧЕННЯ ОСНОВ ДИНАМІЧНОГО ПРОГРАМУВАННЯ У СТАРШІЙ ШКОЛІ ТА ЗВОen_US
dc.title.alternativeOn the Advantage of Studying the Basics of Dynamic Programming in High School and Universityen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
32.pdfПро доцільність вивчення основ динамічного програмування у старшій школі та ЗВО434.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.