Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5782
Title: НЕЙРОПЕДАГОГІКА ВИКЛАДАННЯ ЛЕКСИКИ: ОПТИМІЗАЦІЯ ЗАСВОЄННЯ ФРАЗОВИХ ДІЄСЛІВ ТА ІДІОМ
Other Titles: Neuropedagogy of vocabulary teaching: optimizing the acquisition of phrasal verbs and idioms
Authors: Шикун, А. В.
Keywords: нейропедагогіка
граматична лексика
фразові дієслова
ідіоми
запам’ятовування
neuropedagogy
grammatical vocabulary
phrasal verbs
idioms
memorization
Issue Date: 2025
Publisher: Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 2, 2025.
Citation: Шикун А. В. Нейропедагогіка викладання лексики: оптимізація засвоєння фразових дієслів та ідіом / А. В. Шикун // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 2. - С.188-193.
Abstract: Сучасні вимоги до мовної компетентності постійно зростають, спонукаючи до пошуку інноваційних та ефективних підходів у викладанні іноземних мов. Особливу складність для засвоєння становить граматична лексика, зокрема фразові дієслова й ідіоми, що характеризуються непрямим значенням і високою контекстною залежністю. Традиційні методи навчання часто не враховують складні нейрокогнітивні процеси, які лежать в основі оброблення й запам’ятовування таких одиниць, що призводить до низької ефективності засвоєння. Усе більше розуміння функціонування мозку через досягнення нейробіології та нейропсихології відкриває нові перспективи для дидактики, даючи змогу розробити методики, які будуть когнітивно-обґрунтованими та сприятимуть глибшому й тривалішому запам’ятовуванню. Стаття присвячена інтеграції нейропедагогічних принципів у практику викладання іноземних мов, з акцентом на оптимізацію засвоєння фразових дієслів та ідіом. Метою роботи є теоретичне обґрунтування й формування практичних рекомендацій для нейропедагогічного підходу, спрямованого на підвищення ефективності засвоєння цієї специфічної лексики. Дослідження базується на аналізі актуальних наукових джерел з нейролінгвістики, когнітивної психології, нейробіології пам’яті й дидактики іноземних мов. Методологія включає систематичний огляд сучасних теорій оброблення мови мозком, ідентифікацію ключових нейронних механізмів, задіяних у розумінні та запам’ятовуванні багатослівних лексичних одиниць, а також аналіз наявних педагогічних стратегій. Визначено, що ефективність засвоєння граматичної лексики значно зростає в разі використання контекстуалізованих завдань, мультимодальних підходів, що залучають різні сенсорні канали, і стратегій, спрямованих на емоційне залучення й формування міцних асоціативних зв’язків. Запропоновано комплекс дидактичних прийомів, що базуються на таких принципах, як створення візуальних асоціацій, використання історій і ситуацій, застосування ігрових механік та інтерактивних технологій, а також систематичне інтервальне повторення.
URI: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5782
Appears in Collections:ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
30.pdfНейропедагогіка викладання лексики: оптимізація засвоєння фразових дієслів та ідіом316.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.