Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5782
Назва: | НЕЙРОПЕДАГОГІКА ВИКЛАДАННЯ ЛЕКСИКИ: ОПТИМІЗАЦІЯ ЗАСВОЄННЯ ФРАЗОВИХ ДІЄСЛІВ ТА ІДІОМ |
Інші назви: | Neuropedagogy of vocabulary teaching: optimizing the acquisition of phrasal verbs and idioms |
Автори: | Шикун, А. В. |
Ключові слова: | нейропедагогіка граматична лексика фразові дієслова ідіоми запам’ятовування neuropedagogy grammatical vocabulary phrasal verbs idioms memorization |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 2, 2025. |
Бібліографічний опис: | Шикун А. В. Нейропедагогіка викладання лексики: оптимізація засвоєння фразових дієслів та ідіом / А. В. Шикун // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 2. - С.188-193. |
Короткий огляд (реферат): | Сучасні вимоги до мовної компетентності постійно зростають, спонукаючи до пошуку інноваційних та ефективних підходів у викладанні іноземних мов. Особливу складність для засвоєння становить граматична лексика, зокрема фразові дієслова й ідіоми, що характеризуються непрямим значенням і високою контекстною залежністю. Традиційні методи навчання часто не враховують складні нейрокогнітивні процеси, які лежать в основі оброблення й запам’ятовування таких одиниць, що призводить до низької ефективності засвоєння. Усе більше розуміння функціонування мозку через досягнення нейробіології та нейропсихології відкриває нові перспективи для дидактики, даючи змогу розробити методики, які будуть когнітивно-обґрунтованими та сприятимуть глибшому й тривалішому запам’ятовуванню. Стаття присвячена інтеграції нейропедагогічних принципів у практику викладання іноземних мов, з акцентом на оптимізацію засвоєння фразових дієслів та ідіом. Метою роботи є теоретичне обґрунтування й формування практичних рекомендацій для нейропедагогічного підходу, спрямованого на підвищення ефективності засвоєння цієї специфічної лексики. Дослідження базується на аналізі актуальних наукових джерел з нейролінгвістики, когнітивної психології, нейробіології пам’яті й дидактики іноземних мов. Методологія включає систематичний огляд сучасних теорій оброблення мови мозком, ідентифікацію ключових нейронних механізмів, задіяних у розумінні та запам’ятовуванні багатослівних лексичних одиниць, а також аналіз наявних педагогічних стратегій. Визначено, що ефективність засвоєння граматичної лексики значно зростає в разі використання контекстуалізованих завдань, мультимодальних підходів, що залучають різні сенсорні канали, і стратегій, спрямованих на емоційне залучення й формування міцних асоціативних зв’язків. Запропоновано комплекс дидактичних прийомів, що базуються на таких принципах, як створення візуальних асоціацій, використання історій і ситуацій, застосування ігрових механік та інтерактивних технологій, а також систематичне інтервальне повторення. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5782 |
Розташовується у зібраннях: | ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
30.pdf | Нейропедагогіка викладання лексики: оптимізація засвоєння фразових дієслів та ідіом | 316.48 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.