Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5783
Title: | СИСТЕМНО-СИНЕРГЕТИЧНИЙ ПІДХІД ЯК МЕТОДОЛОГІЧНА ОСНОВА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ |
Other Titles: | The system-synergetic approach as a methodological basis for professional training of future specialists in socionomic specialties |
Authors: | Тюльпа, Т. М. |
Keywords: | системно-синергетичний підхід майбутні фахівці соціономічних спеціальностей професійна підготовка system-synergetic approach future specialists in socionomic specialties professional training |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 2, 2025. |
Citation: | Тюльпа Т. М. Системно-синергетичний підхід як методологічна основа професійної підготовки майбутніх фахівців соціономічних спеціальностей / Т. М. Тюльпа // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 2. - С.182-187. |
Abstract: | У статті висвітлено результати наукового дослідження проблеми впровадження системно-синергетичного підходу як методологічної основи професійної підготовки майбутніх фахівців соціономічних спеціальностей. Визначено вплив синергетики на розвиток педагогічного процесу, який є цілісною системою, що включає низку підсистем: викладача, студента, соціальне й освітнє середовище, студентський і викладацький колективи тощо. Акцентовано увагу на тому, що для особистості майбутнього фахівця соціономічних спеціальностей наявність пунктів біфуркації й онтологічна роль випадкового фактора забезпечують домінування в освітній діяльності самоосвіти, самоорганізації, самоврядування й полягають у стимулювальному впливі на суб’єкт з метою його саморозкриття й самовдосконалення, самоактуалізації в процесі співпраці з іншими людьми та самим собою. Відзначено особливу актуальність синергетики як методологічного підходу до професійної підготовки майбутніх представників соціономічних спеціальностей, які сприймають і здійснюють соціальні впливи у відкритому соціальному середовищі як великій, складній системі. Використання системно-синергетичного підходу уможливлює створення нової методології, яка, з одного боку, має яскраво виражену особистісно-орієнтовану спрямованість, а з іншого – визначає умови й перспективи взаємодії із зовнішнім середовищем. Доведено, що використання системно-синергетичного підходу в дослідженні процесів і явищ в освіті й навчанні дає змогу по-новому, з системних позицій, поглянути на методологічні основи сучасної педагогіки вищої школи; досліджувати структури освітньої системи й оцінювати її стан загалом на основі врахування впливу відповідних факторів; проєктувати зміст дисциплін на основі гуманітаризації, екологізації та інтеграції в освітньому середовищі; цілеспрямовано досліджувати зв’язки й відносини в складних структурах підсистем освітньої системи. Це дає можливість судити про системно-синергетичний підхід як про методологію, у контексті якої розглядається формування й розвиток професійних якостей соціономістів у різноманітних складних системах, у тому числі й соціальних. |
URI: | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5783 |
Appears in Collections: | ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
29.pdf | Системно-синергетичний підхід як методологічна основа професійної підготовки майбутніх фахівців соціономічних спеціальностей | 318.82 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.