Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5785
Назва: | ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВЕКТОР ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ УЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН |
Інші назви: | European vector of professional training for natural science teachers |
Автори: | Трускавецька, І. Я. |
Ключові слова: | професійна підготовка учитель природничої освітньої галузі країни ЄС європейський досвід педагогічна освіта компетентнісний підхід professional training natural science teacher EU countries European experience pedagogical education competence-based approach |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 2, 2025. |
Бібліографічний опис: | Трускавецька І. Я. Європейський вектор професійної підготовки учителів природничих дисциплін / І. Я. Трускавецька // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 2. - С.168-175. |
Короткий огляд (реферат): | У статті розкрито особливості професійної підготовки вчителів природничої освітньої галузі в країнах Європейського Союзу в контексті сучасних трансформацій освіти, зумовлених глобальними викликами, процесами євроінтеграції та переходом до інноваційних моделей навчання. Здійснено теоретичний аналіз сучасних європейських концепцій педагогічної освіти, зокрема моделей підготовки майбутніх учителів біології, хімії та фізики, що ґрунтуються на ідеях академічної мобільності, автономії закладів вищої освіти, посиленні наукового складника й партнерства з роботодавцями. Виокремлено ключові тенденції розвитку професійної підготовки фахівців у країнах Європейського Союзу, серед яких – упровадження компетентнісного підходу, міждисциплінарна інтеграція, цифровізація освітнього середовища, розвиток інклюзивної освіти, застосування дуальної форми підготовки й акцент на формуванні здатності до безперервного професійного зростання. Окреслено шляхи імплементації позитивного досвіду країн Європейського Союзу в українську систему педагогічної освіти з урахуванням національного контексту. Обґрунтовано доцільність адаптації сучасних європейських підходів до організації професійної підготовки майбутніх учителів природничих дисциплін, зокрема завдяки впровадженню модульно-компетентнісних програм, розширенню практико- орієнтованого складника навчання, застосуванню сучасних цифрових технологій і розвитку міжнародного співробітництва між педагогічними університетами. Представлено узагальнену характеристику європейських моделей підготовки вчителів природничих дисциплін, що відповідають критеріям якості й ефективності сучасної освіти в умовах Єдиного європейського освітнього простору. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5785 |
Розташовується у зібраннях: | ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
27.pdf | Європейський вектор професійної підготовки учителів природничих дисциплін | 331.22 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.