Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5786
Title: ВПЛИВ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ФОРМУВАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Other Titles: The impact of digital technologies on the formation of academic integrity of future professionals in higher education institutions
Authors: Таможська, І. В.
Смирнова, І. М.
Перетяга, Л. Є.
Keywords: академічна доброчесність
здобувачі вищої освіти
освітній процес
плагіат
цифровізація
цифрові платформи
academic integrity
higher education students
educational process
plagiarism
digitalisation
Issue Date: 2025
Publisher: Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 2, 2025.
Citation: Вплив цифрових технологій на формування академічної доброчесності майбутніх фахівців у закладах вищої освіти / І. В. Таможська, І. М. Смирнова, Л. Є. Перетяга // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 2. - С.161-167.
Abstract: Дослідження присвячене аналізу впливу цифрових технологій на академічну доброчесність у закладах вищої освіти. Визначено дефініцію «академічна доброчесність». Підкреслено неоднозначний вплив цифрових технологій: з одного боку, вони полегшують недоброчесну поведінку (плагіат, фальсифікацію даних, неправильне цитування), з іншого – надають інструменти для її виявлення (програми перевірки на плагіат) і сприяють формуванню етичних норм. Автори проаналізували позитивні й негативні аспекти цього впливу. Серед негативних – розширення можливостей для копіювання, використання штучного інтелекту для генерації контенту, відсутність відповідальності за інтелектуальну власність. Позитивні аспекти включають створення інструментів для виявлення плагіату, можливості для сприяння академічній доброчесності через відкриті освітні ресурси. Підкреслено важливість комплексного підходу до забезпечення академічної доброчесності в умовах цифрової трансформації, що включає активне використання технологій, етичне виховання, розвиток цифрової грамотності, створення сприятливого освітнього середовища, оновлення нормативно-правової бази у сфері академічної доброчесності з урахуванням розвитку цифрових технологій. У дослідженні представлено результати онлайн-опитування серед здобувачів трьох українських закладів вищої освіти, яке виявило глибоку інтеграцію цифрових технологій в освітній процес. Попри загальне усвідомлення важливості цитування, значна частина здобувачів зазначила, що стикалися з випадками некоректного використання інтернет-матеріалів. Більшість опитаних сумніваються в ефективності чинних методів виявлення академічної недоброчесності в цифровому середовищі. Найбільш дієвими заходами майбутні фахівці вважають заохочення оригінальності, відкритий доступ до якісних матеріалів, роз’яснення правил і використання цифрових інструментів для перевірки джерел.
URI: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5786
Appears in Collections:ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
26.pdfВплив цифрових технологій на формування академічної доброчесності майбутніх фахівців у закладах вищої освіти363.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.