Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5787
Title: | РОЛЬ АРТТЕРАПІЇ В РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ НАВИЧОК У ДІТЕЙ З ООП |
Other Titles: | The role of art therapy in the development of communication skills in children with acute care |
Authors: | Романенкова, О. Ю. |
Keywords: | арттерапія комунікативні навички діти з особливими освітніми потребами комунікація інклюзивна освіта art therapy communication skills children with special educational needs communication inclusive education |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 2, 2025. |
Citation: | Романенкова О. Ю. Роль арттерапії в розвитку комунікативних навичок у дітей з ООП / О. Ю, Романенкова // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 2. - С.156-160. |
Abstract: | У статті розглядається роль арттерапії в розвитку комунікативних навичок у дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти. З огляду на те що комунікація є ключовим фактором соціалізації, емоційного благополуччя й навчальної адаптації, підкреслено важливість пошуку ефективних методів підтримки дітей із мовленнєвими, когнітивними й емоційними порушеннями. Звернуто увагу на відсутність загальноприйнятого визначення терміна «діти з особливими освітніми потребами». Указано на зміщення акцентів у вживанні досліджуваного поняття від наявності відхилень до особливостей кожної окремої дитини. Визначено, що однією з найпоширеніших сфер порушень у дітей з особливими освітніми потребами є комунікативна. Розглянуто особливості комунікативних порушень у дітей з особливими освітніми потребами, зокрема обмеження у вербальній і невербальній взаємодії, складнощі в розпізнаванні й вираженні емоцій, а також недостатній розвиток соціальної взаємодії. Визначено необхідність пошуку ефективних методів розвитку комунікативних навичок у дітей з особливими освітніми потребами. Розглянуто арттерапію як потужний засіб, який використовує невербальні форми самовираження через творчість, створюючи безпечний простір для подолання комунікативних бар’єрів. Показано, що арттерапія в розвитку комунікативних навичок у дітей з особливими освітніми потребами дає змогу виражати свої думки, почуття й потреби без необхідності вербалізації, налагоджувати соціальні контакти через спільну творчу діяльність, знижувати тривожність, яка часто блокує комунікацію, розвивати навички чергування, звертання, реагування й ініціювання контактів, тренувати розуміння емоцій та інтенцій інших учасників взаємодії, формувати позитивний досвід соціальної взаємодії в безпечному середовищі. Наголошено, що ключовою перевагою арттерапії в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами є можливість індивідуалізації підходу, що дає змогу ефективно працювати з різними типами порушень. Обговорюються перспективи подальших досліджень, зокрема розроблення стандартизованих методик оцінювання результатів, вивчення поєднання арттерапії з іншими корекційними методами, а також упровадження новітніх технологій у практику арттерапії. |
URI: | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5787 |
Appears in Collections: | ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
25.pdf | Роль арттерапії в розвитку комунікативних навичок у дітей з ООП | 310.19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.