Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5787
Title: РОЛЬ АРТТЕРАПІЇ В РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ НАВИЧОК У ДІТЕЙ З ООП
Other Titles: The role of art therapy in the development of communication skills in children with acute care
Authors: Романенкова, О. Ю.
Keywords: арттерапія
комунікативні навички
діти з особливими освітніми потребами
комунікація
інклюзивна освіта
art therapy
communication skills
children with special educational needs
communication
inclusive education
Issue Date: 2025
Publisher: Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 2, 2025.
Citation: Романенкова О. Ю. Роль арттерапії в розвитку комунікативних навичок у дітей з ООП / О. Ю, Романенкова // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 2. - С.156-160.
Abstract: У статті розглядається роль арттерапії в розвитку комунікативних навичок у дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти. З огляду на те що комунікація є ключовим фактором соціалізації, емоційного благополуччя й навчальної адаптації, підкреслено важливість пошуку ефективних методів підтримки дітей із мовленнєвими, когнітивними й емоційними порушеннями. Звернуто увагу на відсутність загальноприйнятого визначення терміна «діти з особливими освітніми потребами». Указано на зміщення акцентів у вживанні досліджуваного поняття від наявності відхилень до особливостей кожної окремої дитини. Визначено, що однією з найпоширеніших сфер порушень у дітей з особливими освітніми потребами є комунікативна. Розглянуто особливості комунікативних порушень у дітей з особливими освітніми потребами, зокрема обмеження у вербальній і невербальній взаємодії, складнощі в розпізнаванні й вираженні емоцій, а також недостатній розвиток соціальної взаємодії. Визначено необхідність пошуку ефективних методів розвитку комунікативних навичок у дітей з особливими освітніми потребами. Розглянуто арттерапію як потужний засіб, який використовує невербальні форми самовираження через творчість, створюючи безпечний простір для подолання комунікативних бар’єрів. Показано, що арттерапія в розвитку комунікативних навичок у дітей з особливими освітніми потребами дає змогу виражати свої думки, почуття й потреби без необхідності вербалізації, налагоджувати соціальні контакти через спільну творчу діяльність, знижувати тривожність, яка часто блокує комунікацію, розвивати навички чергування, звертання, реагування й ініціювання контактів, тренувати розуміння емоцій та інтенцій інших учасників взаємодії, формувати позитивний досвід соціальної взаємодії в безпечному середовищі. Наголошено, що ключовою перевагою арттерапії в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами є можливість індивідуалізації підходу, що дає змогу ефективно працювати з різними типами порушень. Обговорюються перспективи подальших досліджень, зокрема розроблення стандартизованих методик оцінювання результатів, вивчення поєднання арттерапії з іншими корекційними методами, а також упровадження новітніх технологій у практику арттерапії.
URI: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5787
Appears in Collections:ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
25.pdfРоль арттерапії в розвитку комунікативних навичок у дітей з ООП310.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.