Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5792
Title: РЕЗИЛЬЄНТНІСТЬ ЯК СУБ’ЄКТИВНИЙ ЧИННИК ПСИХОЛОГІЧНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
Other Titles: Resilience as a subjective factor of psychological well-being of future preschool education specialists in the conditions of martial law
Authors: Мельничук, Л. Б.
Терновик, Н. А.
Яцюрик, А. О.
Keywords: резильєнтність
стресостійкість
майбутні вихователі
професійна підготовка
психоемоційне здоров’я
дошкільна освіта
воєнний стан
resilience
stress resistance
future teachers
professional training
psycho-emotional health
preschool education
martial law
Issue Date: 2025
Publisher: Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 2, 2025.
Citation: Резильєнтність як суб’єктивний чинник психологічного благополуччя майбутніх фахівців дошкільної освіти в умовах воєнного стану / Л. Б. Мельничук, Н. А. Терновик, А. О. Яцюрик // існик Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 2. - С.123-129.
Abstract: У статті розглядається проблема формування резильєнтності як ключової професійної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти в умовах трансформації системи вищої освіти України й викликів, спричинених військовим конфліктом. Основна увага приділена необхідності формування резильєнтності як ключової професійної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Наголошується на все більшій важливості стресостійкості, емоційної гнучкості й внутрішньої психологічної стабільності педагогів як основи ефективної професійної діяльності й гуманізації освітнього процесу. Автори акцентують увагу на високій стресогенності педагогічної праці, зумовленій як соціальними, так і професійними факторами, що підвищує ризики емоційного вигорання та професійної деформації. У дослідженні розкривається взаємозв’язок між якістю професійної підготовки майбутніх педагогів і розвитком таких особистісних якостей, як самоконтроль, емоційна врівноваженість, адаптивність, стресостійкість, резильєнтність. Підкреслюється роль освітнього середовища, міжособистісної взаємодії та підтримки з боку сім’ї й фахівців у формуванні комплексної психологічної компетентності студентів. Окрему увагу приділено викликам, що постають перед педагогами в умовах воєнного стану, зокрема загрозі емоційного вигорання, зниженню професійної мотивації й труднощам адаптації до постійних змін в освітньому середовищі. Проаналізовано чинники, що сприяють розвитку резильєнтності в студентському віці, зокрема роль психолого-педагогічної підтримки, особистісних характеристик і позитивного соціального середовища. Окреслено необхідність системної підтримки педагогів як у процесі професійної підготовки, так і під час подальшої діяльності. Запропоновано напрями покращення професійної підготовки майбутніх вихователів ЗДО через інтеграцію програм розвитку резильєнтності, технік саморегуляції та тренінгів з управління стресом в освітній процес закладів вищої освіти. Наголошено на необхідності системного підходу до формування цієї якості як одного з пріоритетних завдань сучасної педагогічної освіти.
URI: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5792
Appears in Collections:ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20.pdfРезильєнтність як суб’єктивний чинник психологічного благополуччя майбутніх фахівців дошкільної освіти в умовах воєнного стану322.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.