Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5793
Title: | ФОРМИ, МЕТОДИ Й ЗАСОБИ ВИХОВАННЯ ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ В ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ |
Other Titles: | Forms, methods and means of educating valuable attitudes to healthy lifestyle in preschool age children |
Authors: | Мельничук, Л. Б. Кравець, Р. А. Кравець, І. Р. |
Keywords: | здоровий спосіб життя ціннісне ставлення діти дошкільного віку форми методи виховання засоби виховання фізичний розвиток healthy lifestyle value attitude preschool children forms means of education methods of education physical development |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 2, 2025. |
Citation: | Форми, методи й засоби виховання ціннісного ставлення до здорового способу життя в дітей дошкільного віку / Л. Б. Мельничук, Р. А. Кравець, І. Р. Кравець // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 2. - С.116-122. |
Abstract: | Статтю присвячено актуальній проблемі виховання ціннісного ставлення до здорового способу життя в період дошкільного дитинства. У статті розглядаються форми, методи й засоби виховання ціннісного ставлення до здорового способу життя в дітей дошкільного віку. Акцентується увага на значущості формування в молодого покоління усвідомленого ставлення до власного здоров’я як до фундаментальної людської цінності. Обґрунтовується необхідність комплексного підходу до виховного процесу, що передбачає інтеграцію зусиль вихователів, батьків дітей дошкільного віку й використання різноманітних форм, методів і засобів впливу. Проаналізовано різні форми взаємодії з родинами вихованців, а саме: інформаційні, організаційні, просвітницькі й практико-орієнтовані. Обґрунтовано сутність методів виховання ціннісного ставлення до здорового способу життя дітей дошкільного віку: методи формування свідомості й переконань (розповідь, бесіда, пояснення, інструктаж), методи організації діяльності та формування досвіду поведінки (вправляння, привчання, створення виховних ситуацій), методи стимулювання поведінки (заохочення, покарання, змагання). Особлива увага приділяється методу позитивного прикладу, методам переконання, вправ і заохочення. Наголошується на необхідності створення належного предметно-просторового середовища для реалізації оздоровчої активності дітей. Обґрунтовується важливість поєднання різних видів дитячої активності: комунікативної, трудової, пізнавально-дослідницької, продуктивної, музично-художньої. Проаналізовано засоби виховання, такі як навчально-методичні матеріали, спортивний інвентар, інтерактивні засоби та природні фактори. У висновках статті підкреслюється, що ефективне виховання ціннісного ставлення до здорового способу життя у дітей дошкільного віку потребує комплексного підходу, який передбачає інтеграцію зусиль педагогів, батьків, використання різноманітних форм, методів і засобів, а також створення сприятливого освітнього середовища. |
URI: | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5793 |
Appears in Collections: | ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
19.pdf | Форми, методи й засоби виховання ціннісного ставлення до здорового способу життя в дітей дошкільного віку | 369.88 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.