Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5797
Title: ОСМИСЛЕННЯ ІСТОРИЧНОЇ ОСВІТИ У ФІЛОСОФСЬКОМУ КОНТЕКСТІ Й СУЧАСНОМУ ЦИФРОВОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ
Other Titles: Understanding historical education in the philosophical context and the modern digital educational environment
Authors: Левицький, В. О.
Радинський, С. В.
Радинська, С. С.
Keywords: історична освіта
філософія
педагогіка
освітнє середовище
педагогічна практика
інформаційна цивілізація
цифровізація
historical education
philosophy
pedagogy
educational environment
pedagogical practices
information civilization
digitalization
Issue Date: 2025
Publisher: Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 2, 2025.
Citation: Осмислення історичної освіти у філософському контексті й сучасному цифровому освітньому середовищі / В. О. Левицький, С. В. Радинський, С. С. Радинська // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 2. - С. 91-97.
Abstract: У статті осмислюється історична освіта у філософському контексті, аналізуються визначення предмета дослідження філософії освіти в контексті її адаптації до сучасного цифрового освітнього середовища та придатності до застосування в історичних дослідженнях філософії педагогічної думки минулого. Актуалізується проблема відповідності теоретико-методологічних і світоглядних засад історичної освіти до сучасних етнокультурних і соціальних викликів, що й виокремило філософське осмислення історичної освіти в особливу сферу пізнання. Досліджується становлення філософського розуміння історії, історичної освіти. Використовуючи філософський аналіз історичної освіти, показано, що вона залежить не лише від наукового, технологічного, культурного станів розвитку суспільства, а й через свій теоретико-методологічний апарат від реалізації усталених філософських парадигм у різних педагогічних практиках. Виокремлюються такі проблеми історичної освіти, як трансформація її в складну спеціалізовану систему, котрій притаманні власні закономірності функціонування й розвитку; універсалізація історичної освіти, що викликана потребами суспільства й особистості в постійній модернізації наукових знань; посилення кризи історичної освіти, що виражається в різних підходах до її методології, трактування, неприйняття її результатів й у розриві між рівнем підготовки спеціалістів-істориків і потребами сучасного цифрового глобалізованого суспільства. Указано на необхідність формування філософського погляду на історичну освіту як на особливу дослідницьку галузь громадянської освіти з огляду на прогрес у суспільстві та змінне місце людини в ньому, адже освіта не є відокремленою сферою життя суспільства; інституції освіти постійно диверсифікуються й об’єднуються водночас. Розглянуто основні наукові пріоритети історичної освіти як галузі людського знання в умовах цифрового середовища. Запропоновано теоретико-методологічні й практичні підходи до організації дистанційного навчання історії й використання інтерактивних методів, виокремлено методичний підхід щодо використання імерсійних цифрових технологій під час застосування інновацій у діяльності освітніх закладів.
URI: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5797
Appears in Collections:ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15.pdfОсмислення історичної освіти у філософському контексті й сучасному цифровому освітньому середовищі324.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.