Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5802
Title: | ФОРМУВАННЯ ЦІННОСТІ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ В МАЙБУТНІХ СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ ЯК ЧИННИКА ЇХНЬОГО СУБ’ЄКТИВНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ |
Other Titles: | Formation of the value of a healthy lifestyle in future psychology students as a factor of their subjective well-being |
Authors: | Дроботько, І. Д. |
Keywords: | здоровий спосіб життя студенти-психологи благополуччя психогігієна освітні практики healthy lifestyle psychology students well-being psychohygiene educational practices |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 2, 2025. |
Citation: | Дроботько І. Д. Формування цінності здорового способу життя в майбутніх студентів-психологів як чинника їхнього суб’єктивного благополуччя / І. Д. Дроботько // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 2. - С. 56-61. |
Abstract: | У статті розглядається взаємозв’язок між здоровим способом життя, ціннісним ставленням до здоров’я та суб’єктивним благополуччям студентів, які здобувають освіту за спеціальністю «Психологія». Увага зосереджена на важливості розвитку культури турботи про себе в процесі професійного становлення майбутніх психологів, особливо в умовах соціальної нестабільності й війни. Теоретично обґрунтовано, що здоров’я – не лише біологічна категорія, а й психологічний, соціальний і ціннісний феномен, який безпосередньо впливає на професійну стійкість, здатність до емпатії й ефективну допомогу іншим. Емпіричне дослідження охопило 60 студентів 1–2 курсів, які навчаються за спеціальністю «Психологія» в ПВНЗ «Європейський університет». Проведено опитування за такими психодіагностичними методиками, як SF-36 (Дж. Е. Вар) і «Шкала суб’єктивного благополуччя» (Ж. Перуе-Баду). Отримані результати продемонстрували наявність статистично значущого зв’язку між рівнем емоційної врівноваженості, позитивним ставленням до здоров’я, показниками психічного здоров’я й суб’єктивного благополуччя. Зроблено висновок про необхідність системного включення теми збереження й підтримки здоров’я в зміст професійної підготовки психологів. Запропоновано низку заходів, які можна запровадити в рамках освітнього процесу задля формування в студентів-психологів внутрішньої цінності турботи про себе як основи професійної стійкості, зокрема введення психогігієни як обов’язкової навчальної дисципліни, інтеграція практик самодослідження й самопідтримки, проведення тренінгів і групових занять на тему здорового способу життя, запровадження менторських програм тощо. Обґрунтовано, що формування відповідального ставлення до власного здоров’я є важливим складником становлення психолога як стійкої, зрілої та ефективної особистості. |
URI: | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5802 |
Appears in Collections: | ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10.pdf | Формування цінності здорового способу життя в майбутніх студентів-психологів як чинника їхнього суб’єктивного благополуччя | 317.19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.