Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5805
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГрубий, Л. І.-
dc.date.accessioned2025-09-11T07:35:50Z-
dc.date.available2025-09-11T07:35:50Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationГрубий Л. І. Психологічні засади формування читацької грамотності іноземних студентів у процесі навчання української мови / Л. І. Грубий // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 2. - С.36-42.en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5805-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано психологічні чинники, що впливають на формування читацької грамотності іноземних студентів у процесі опанування української мови. Розкрито значення мотивації, уваги, різних типів пам’яті, мислення, антиципації як ключових психологічних механізмів, що забезпечують ефективне розуміння та інтерпретацію письмового тексту. Схарактеризовано психофізіологічні засади читання: зорове сприйняття, що передбачає розпізнавання букв, слів, синтаксичних структур; внутрішнє промовляння, сегментування тексту (поділ тексту на смислово завершені фрагменти – речення, абзаци), розуміння, пам’ять (збереження лексичних і граматичних моделей, фонових знань). Окреслено типові труднощі, з якими стикаються студенти-іноземці під час читання українською мовою, зумовлені міжкультурними відмінностями, рівнем мовної підготовки та особливостями когнітивного стилю. Текст для читання потлумачено як спеціально дібране або створене зв’язне висловлювання, що є джерелом інформації, засобом навчання читання як виду мовленнєвої діяльності, розвитку мовлення, лексико-граматичних умінь і міжкультурного спілкування. Наведено приклади завдань, спрямованих на полегшення процесу розуміння та усвідомлення текстів, що передактивне послуговування мовними засобами, розвивають уміння адекватного сприйняття інформації з тексту; формують уміння самостійно вилучати, узагальнювати та аналізувати професійно значущу інформацію. Акцентовано, що формування читацької грамотності іноземних студентів у процесі навчання української мови повинне бути диференційованим, гнучким та максимально зорієнтованим на індивідуальні особливості студентів, забезпечуючи не лише розвиток навичок розуміння тексту, а й формування стратегії ефективного читання як одного з наскрізних умінь у процесі оволодіння українською мовою як іноземною.en_US
dc.publisherВісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 2, 2025.en_US
dc.subjectчитацька грамотністьen_US
dc.subjectіноземні студентиen_US
dc.subjectукраїнська мова як іноземнаen_US
dc.subjectпсихологічні чинникиen_US
dc.subjectмотивація до читанняen_US
dc.subjectreading literacyen_US
dc.subjectforeign studentsen_US
dc.subjectUkrainian as a foreign languageen_US
dc.subjectpsychological factorsen_US
dc.subjectreading motivationen_US
dc.titleПСИХОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКОЇ ГРАМОТНОСТІ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИen_US
dc.title.alternativePsychological foundations for developing reading literacy in foreign students during Ukrainian language instructionen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7.pdfПсихологічні засади формування читацької грамотності іноземних студентів у процесі навчання української мови321.05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.