Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5959
Назва: СОЦІАЛЬНО ВИКЛЮЧЕНА МОЛОДЬ ЯК КАТЕГОРІЯ ПЕДАГОГІКИ
Інші назви: Socialy excluded youth as a category of pedagogy
Автори: Савицька, А. Ю.
Ключові слова: соціальне виключення
молодь
ознаки виключення
Дата публікації: 2025
Видавництво: Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 3, 2025.
Бібліографічний опис: Савицька А. Ю. Соціально виключена молодь як категорія педагогіки / А. Ю. Савицька // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 3. - С. 258-264.
Короткий огляд (реферат): Статтю присвячено концепту виключення, що викликає дедалі більший інтерес у сучасній вітчизняній та закордонній науковій літературі. Наголошується на нагальній важливості дослідження соціального виключення відповідно до етапів розвитку та соціально-економічних трансформацій суспільства. З’ясовано, що феномен соціального виключення становить складне та багатовимірне соціальне явище, що варіює в умовах сучасних соціально-економічних трансформацій. Подано теоретичний огляд концепцій, присвячених дослідженням чинників виключення та його взаємозв’язку з категоріями населення. Доведено, що процес соціального виключення відбувається поступово, під дією зовнішніх і внутрішніх факторів. У статті узагальнено наукові підходи до окреслення соціально виключеної молоді. Досліджено, що молодь, яка перебуває під загрозою соціального виключення, стикається з комплексом бар’єрів, що взаємно підсилюють одне одного. Здійснено порівняльний аналіз підходів до виокремлення соціально виключеної молоді. Запропоновано біологічні, суспільні та індивідуальні ознаки соціально виключеної молоді. Наголошено на представниках соціально виключеної молоді відповідно до визначених ознак. Огляд наукових праць засвідчує, що науковці не дійшли спільного бачення щодо чинників соціального виключення молоді та їх класифікації. Для ефективного вирішення взаємодії із соціально виключеною молоддю важливо розуміти природу походження, наявність ресурсів і можливостей. У дослідженні розглянуто потребу підходів щодо перспективи їх вивчення. Окреслено напрями подальших досліджень.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5959
Розташовується у зібраннях:ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
38.pdfСоціально виключена молодь як категорія педагогіки696.42 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.