Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5960| Назва: | ПОЛІКУЛЬТУРНІСТЬ ЯК СКЛАДНИК ГРОМАДЯНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ |
| Інші назви: | Multiculturalism as a сomponent of students’ civic competence in higher education institutions |
| Автори: | Розлуцька, Г. М. |
| Ключові слова: | громадянська компетентність компоненти громадянської компетентності студент заклад вищої освіти освітнє середовище полікультурність |
| Дата публікації: | 2025 |
| Видавництво: | Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 3, 2025. |
| Бібліографічний опис: | Розлуцька Г. М. Полікультурність як складник громадянської компетентності студента закладу вищої освіти / Г. М. Розлуцька // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 3. - С. 251-257. |
| Короткий огляд (реферат): | У статті досліджено полікультурність як складник громадянської компетентності студента закладу вищої освіти. Визначено актуальність проблеми пришвидшенням глобалізаційних процесів під час масштабних епідемій, військових конфліктів, техногенних та природних катастроф. Мета статті – теоретично обґрунтувати зміст полікультурного складника громадянської компетентності студентів, схарактеризувати її структурні компоненти та запропонувати шляхи формування в закладах вищої освіти. Методи дослідження – комплекс загальнонаукових теоретичних методів наукового пізнання. Установлено, що полікультурний складник громадянської компетентності характеризується інтеграцією когнітивних, ціннісно-мотиваційних та поведінкових компонентів, які забезпечують обізнаність студентів про різноманітність культур, розвиток емпатії та поваги до інших і здатність до діалогу та взаємодії в полікультурному середовищі. Обґрунтовано, що ефективне формування цього складника потребує цілісної освітньої політики, використання інноваційних методів навчання, інтеграції курсів з полікультурної освіти або громадянської освіти та глобального громадянства, а також розвитку освітніх практик, що сприяють міжкультурній комунікації. Запропоновано методичні рекомендації для створення полікультурного освітнього середовища закладу вищої освіти у процесі підготовки студентів як відповідальних громадян в умовах глобального світу. Додатково наголошено, що викладені підходи та окреслена логіка аналізу відповідають сучасним трендам освітньої політики та забезпечення якості вищої освіти. Узагальнення наукових джерел допомагає окреслити поняттєво-категорійне поле дослідження і продемонструвати взаємодоповнюваність теоретичних та практичних аспектів проблематики. Отримані узагальнення можуть бути використані для вдосконалення змісту освітніх програм, розроблення дидактичних матеріалів і формувального оцінювання результатів навчання, а також для подальших емпіричних перевірок у різних контекстах функціонування закладів вищої освіти. Це підкреслює прикладну значущість висновків і перспективність розвитку теми. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5960 |
| Розташовується у зібраннях: | ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| 37.pdf | Полікультурність як складник громадянської компетентності студента закладу вищої освіти | 698.29 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.