Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5968
Назва: ДІАГНОСТИКА ГОТОВНОСТІ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ПСИХОЛОГІЯ»
Інші назви: Diagnostics of readiness for professional activity of higher education students majoring in psychology
Автори: Мельничук, Л. Б.
Терновик, Н. А.
Яцюрик, А. О.
Ключові слова: готовність до професійної діяльності
майбутні психологи
діагностика
структурно-функціональні компоненти
критерії
показники та рівні
професійна мотивація
емоційна стійкість
Дата публікації: 2025
Видавництво: Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 3, 2025.
Бібліографічний опис: Діагностика готовності до професійної діяльності здобувачів вищої освіти спеціальності «Психологія» / Л. Б. Мельничук, Н. А. Терновик,А. О. Яцюрик // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 3. - С. 193-199.
Короткий огляд (реферат): Статтю присвячено комплексному аналізу проблеми діагностики готовності здобувачів вищої освіти спеціальності «Психологія» до професійної діяльності, що набуває особливої значущості в сучасних умовах соціально-економічних і суспільно-політичних викликів, зокрема в період воєнного стану в Україні. Наголошено, що високий рівень професійної готовності майбутніх психологів є ключовою передумовою ефективного виконання ними професійних функцій, надання психологічної допомоги населенню та військовослужбовцям, а також підтримкою психічного здоров’я в суспільстві. У дослідженні обґрунтовано концептуальні засади розуміння готовності як інтегрального особистісного утворення, що містить взаємопов’язані когнітивно-інформаційний, мотиваційно-ціннісний та поведінково-рефлексивний компоненти, кожен з яких має власні критерії та показники сформованості готовності до професійної діяльності здобувачів вищої освіти спеціальності «Психологія». Виокремлено і схарактеризовано рівні сформованості готовності до професійної діяльності: високий, середній та низький. Детально описано використаний комплекс теоретичних й емпіричних методів, серед яких аналіз, синтез, узагальнення, систематизація наукових джерел, тестування, опитування, психодіагностичні методики дослідження професійної мотивації, ціннісних орієнтацій, емоційної стабільності, комунікативних та поведінкових навичок. Представлено результати емпіричного дослідження, проведеного на вибірці здобувачів вищої освіти ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука», які засвідчили переважання середнього рівня готовності за всіма критеріями, що вказує на наявність базової професійної підготовки за недостатньої інтеграції її складників. Зроблено висновок про необхідність цілеспрямованої фахової підготовки здобувачів засобами впровадження інноваційних освітніх технологій, інтерактивних форм навчання та практико орієнтованих методів, здатних забезпечити розвиток гнучких компетентностей, професійної ідентичності й емоційної стійкості майбутніх психологів.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5968
Розташовується у зібраннях:ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
29.pdfДіагностика готовності до професійної діяльності здобувачів вищої освіти спеціальності «Психологія»697.75 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.