Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5970
Назва: ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІМОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЯК ЗАВДАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
Інші назви: . Formation of social competence of junior schoolchildren as a task of civic education in the context of the New Ukrainian School
Автори: Маркотенко, Т. С.
Мельник, Л. В.
Ключові слова: соціальна компетентність
молодші школярі
методика викладання громадянської та історичної освітньої галузі
Нова українська школа
дидактика початкової освіти
теорія і методика викладання педагогіки початкової школи
Дата публікації: 2025
Видавництво: Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 3, 2025.
Бібліографічний опис: Формування соціальної компетентностімолодших школярів як завдання громадянської освітньої галузі в умовах Нової української школи / Т. С. Маркотенко, Л. В. Мельник // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 3. - С. 178-184.
Короткий огляд (реферат): У статті розглядається формування соціальної компетентності молодших школярів як важливе завдання громадянської освітньої галузі в умовах реалізації концепції Нової української школи. Соціальна компетентність визначається як інтегративна особистісна якість, що охоплює комунікативну гнучкість, відповідальність, емпатію, толерантність, уміння ухвалювати зважені рішення, критично мислити та конструктивно розв’язувати конфлікти. Особливу увагу приділено потенціалу художніх творів, рольових ігор та інтерактивних вправ як засобів формування позитивної соціальної поведінки молодших школярів. Запропонована методика інтегрує роботу з текстами, обговорення, інсценізацію, групове розв’язання проблемних ситуацій і психологічні вправи, спрямовані на розвиток соціальних навичок молодших школярів. Автори наголошують, що групова робота в початкових класах сприяє не лише засвоєнню навчального матеріалу, а й формуванню в учнів важливих соціальних та особистісних якостей: підвищення впевненості в собі через підтримку групи, усвідомлення значення особистого внеску в спільний результат тощо. Художні твори «Гроно винограду» й «Бабуся» розглядаються як приклади матеріалу з високим виховним і розвивальним потенціалом, що сприяє формуванню емпатії, доброзичливості, взаємоповаги, уміння розв’язувати конфліктні ситуації в родині тощо. Реалізація такого підходу в початкових класах не лише підвищує ефективність навчання, а й готує учнів до активної та відповідальної участі в суспільному житті. У висновках автори зазначають, що результати дослідження можуть бути корисними для вчителів, методистів і науковців, які шукають ефективні шляхи формування соціальної компетентності молодших школярів в умовах сучасного освітнього простору.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5970
Розташовується у зібраннях:ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
27.pdfФормування соціальної компетентностімолодших школярів як завдання громадянської освітньої галузі в умовах Нової української школи701.23 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.