Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5977
Назва: СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ПРОФЕСІЙНО-КОМУНІКАТИВНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Інші назви: Modern approaches to teaching professionally-oriented foreign language communication in higher education institutions
Автори: Кочмар, Д. А.
Ключові слова: професійна іншомовна комунікативна компетентність
компетентнісний підхід
комунікативний підхід
інтегрований підхід
здобувачі вищої освіти
іноземна мова за професійним спрямуванням
Дата публікації: 2025
Видавництво: Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія. Вип. 3, 2025.
Бібліографічний опис: Кочмар Д. А. Сучасні підходи до викладання іноземної мови професійно-комунікативної спрямованості в закладах вищої освіти / Д. А. Кочмар // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін.; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2025. - № 3. - С. 133-139.
Короткий огляд (реферат): У статті визначено й теоретично обґрунтовано ключові підходи до викладання іноземної мови професійно-комунікативної спрямованості в закладах вищої освіти. З’ясовано, що формування професійної іншомовної комунікативної компетентності є одним із провідних завдань педагогіки вищої школи, базується на вимогах сучасної науки й викликах ринку праці. Досліджено особливості інтерпретації цього поняття в контексті Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти, вітчизняної педагогічної думки й сучасної системи компетентностей фахівця. Охарактеризовано основні компоненти іншомовної професійної комунікативної компетентності: лінгвістичний, соціальний, комунікативний, визначено їх роль для ефективної міжособистісної, академічної та професійної взаємодії іноземною мовою. З’ясовано, що професійна іншомовна комунікативна компетентність − це інтегрована система засвоєних під час навчання знань, умінь, навичок і професійних якостей, яка забезпечує здатність здобувача освіти ефективно здійснювати усну й письмову міжособистісну, фахову та міжкультурну комунікацію іноземною мовою, застосовувати термінологію спеціальності, критично інтерпретувати професійну інформацію й адаптуватися до специфіки іншомовного академічного та професійного середовища. Розглянуто мету й завдання навчальної дисципліни «Іноземна мова професійно-комунікативної спрямованості». Проаналізовано три основні науково обґрунтовані підходи до вивчення іноземної мови професійно-комунікативної спрямованості: компетентнісний, інтегрований і комунікативний. Досліджено сутність компетентнісного підходу, який забезпечує здобувачам системний розвиток фахових умінь, залучення до актуальних освітніх технологій, орієнтацію на практичне використання іноземної мови в професійних та академічних ситуаціях. Охарактеризовано інтегрований підхід, що передбачає поєднання міждисциплінарних зв’язків, активне впровадження мультисенсорного навчання, проєктної діяльності, інформаційних технологій і різних форм міжособистісної співпраці. Висвітлено ключові особливості комунікативного підходу, спрямованого на розвиток умінь вести діалог, брати участь у групових і парних роботах, аналізувати автентичні матеріали й розвивати контекстуально орієнтовану мовленнєву компетентність.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/5977
Розташовується у зібраннях:ВІСНИК МІЖНАРОДНОГО ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ АКАДЕМІКА СТЕПАНА ДЕМ'ЯНЧУКА

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
20.pdfСучасні підходи до викладання іноземної мови професійно-комунікативної спрямованості в закладах вищої освіти698.83 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.